וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ממהומות בסיום תפילות יום שישי האחרון של רמדאן

עודכן לאחרונה: 14.4.2023 / 15:35

כוננות במערכת הביטחון נוכח תפילות יום השישי שמתקיימות במקביל ל"יום ירושלים האיראני". אלפי מתפללים מוסלמים עלו לרחבת הר הבית לקראת תפילת הצהריים. המשטרה מאבטחת את מסעות הצלב של הנוצרים ואת הגעת המתפללים היהודים לכותל

השגריר הירדני עזב את הר הבית לאחר שכניסתו עוכבה על ידי כוחות משטרה/רשתות חברתיות ערביות

כוננות גבוהה במערכת הביטחון נוכח תפילות יום השישי שמתקיימות היום (שישי) במקביל ל"יום ירושלים האיראני", שמצוין בקרב המאמינים השיע'ים בסוריה, לבנון ובאזורים נוספים. כוחות רבים בהר הבית מחשש להתפתחות מהומות. אלפי מתפללים מוסלמים עלו לרחבה לקראת תפילת הצהריים. במקביל, המשטרה מאבטחת את מסעות הצלב של הנוצרים ואת הגעת המתפללים היהודים לכותל המערבי.

עד כה, עצרה ועכבה המשטרה שמונה חשודים בחשד להנפת דגלי ארגון טרור וקריאות הסתה. החשודים, קבוצה של רעולי פנים, יצאו בתום התפילה והניפה דגלים וכרזות של ארגוני טרור ברחבת הר הבית. הקבוצה נעצרה ומהמשטרה נמסר כי בשעה זו מתבצעות הפללות נוספות.

במערכת הביטחון נערכים לכלל התרחישים, בהם ניסיונות להפר את השקט היחסי בגבולות באמצעות רקטות וחדירות של כלי טיס לא מאוישים, הפרות סדר סביב הר הבית ומתקפות סייבר. זאת, כשברקע נמשך המצוד אחר שני המחבלים שרצחו בבקעת הירדן את האם לאה (לוסי) די ושתי בנותיה, מאיה ורינה די. גורמים צבאיים ציינו כי "יש התרעות חמות לפיגועים ביהודה ושומרון וסביב עוטף ירושלים, צה"ל ושב"כ סיכלו פיגועים ברגע האחרון".

מתפללים יהודים מגיעים להר הבית בירושלים, 9 באפריל 2023. רויטרס
מתפללים יהודים בהר הבית/רויטרס

המפכ"ל קובי שבתאי קיים הערכת מצב בנקודת המשטרה בכותל, בהשתתפות מפקד מחוז ירושלים, מפקד מג"ב ונציגי גופי הביטחון. "ההיערכות לתפילות יום שישי הרביעי של הרמדאן לצד מסעות הצלב ושבת האור מאתגרת, בפרט בירושלים", אמר. "האתגר המרכזי שלנו היום לסיים את התפילות והאירועים בבטחה ולטפל בחריגים ככל שנדרש במקצועיות. האיום המרכזי הוא הפח"ע במתווים השונים, ולשם צריך להיות מופנה עיקר הקשב המבצעי עם דגש משמעותי על מוכנות השוטרים".

גורם ביטחוני אמר לוואלה כי בשל התקופה הרגישה, לכל פעולה, במיוחד סביב הר הבית, יש משמעות במזרח התיכון בפרט. "בעולם הערבי מבינים היטב שצעירים שרוצים לממש את מנהג ה'אעתכאף' ו'להתייחד עם אללה' במסגד אל-אקצא לא מגיעים עם אבנים וזיקוקים לחלל את המקום", הוסיף הגורם. "התפקיד שלנו הוא לא להיגרר למארב תקשורתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully