וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי הארץ נגד רונית הביביסטית: תביעת דיבה הוגשה נגד כמה פעילי ליכוד בטוויטר

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 17:03

יוסי קליין תובע כמה משתמשי טוויטר המזוהים עם הליכוד ואת העיתונאי יאיר לוי. זאת, לאחר שפרסם כי קליין כתב בטור שלו שמפגינים נגד המהפכה המשפטית חזרו מהפגנה "בתחושה קשה כי דם לא נשפך". בעוד במקור נכתב כי הם חזרו "בתחושה קשה, אבל גם בסוג של הקלה. דם לא נשפך"

בווידאו: הפגנות נגד ההפיכה המשפטית/אורי סלע, אלי אשכנזי, יניר יגנה, ינון יתח, טוויטר.תמר זנברג

העיתונאי יוסי קליין, שכותב טורים בעיתון "הארץ", הגיש היום (חמישי) תביעת דיבה על סך 600 אלף שקלים נגד מספר משתמשים בטוויטר המזוהים עם הליכוד וכן נגד העיתונאי יאיר לוי מאתר 'בחדרי חרדים'. העילה לתביעה, כפי שעולה מכתב התביעה, היא פרסום שגוי שפרסם לוי בחשבון הטוויטר שלו - לפי קליין כתב בטורו בעיתון כי המפגינים נגד המהפכה המשפטית, בהפגנה מול הכנסת בפברואר, חזרו הביתה "בתחושה קשה כי דם לא נשפך", בעוד בטורו נכתב: "המפגינים הלכו הביתה בתחושה קשה, אבל גם בסוג של הקלה. דם לא נשפך".

בראש הקבוצה נגדה הגיש העיתונאי את התביעה, עומדות רונית לוי, המכונה ברשתות החברתיות כ"רונית הביביסטית", סמדר הילה שמואלי ורינת עשור. השלוש צייצניות מוכרות ברשת החברתית, המזוהות עם הליכוד.

הציוץ של לוי, בגינו מוגשת התביעה, פורסם גם בערוץ הטלגרם הרשמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו והוא שותף על ידי הנתבעים האחרים, שהגדילו את תפוצתו של הפרסום הכוזב לעשרות אלפי משתמשי טוויטר נוספים שעוקבים אחריהם. לפי כתב התביעה "לשיתופים אלה של יתר הנתבעים תגובות קשות רבות המטילות דופי בתובע".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, מול הכנסת, ירושלים. 27 במרץ 2023. ינון שלום יתח
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בירושלים/ינון שלום יתח

לוי מחק את הציוץ שלו אחרי שחשבון הטוויטר "בודקים", שמאמת ידיעות בתקשורת ובפוליטיקה, פרסם השוואה בין הציטוט המקורי של קליין בהארץ מול הציוץ של יאיר לוי. עם זאת, בניגוד ללוי, יתר הנתבעים לא מחקו את השיתופים שלהם. אך ברגע שנמחק הפרסום המקורי - הוא נעלם גם מהשיתופים.

קליין מצידו טוען שהתגובות הקשות לשיתופים לא נמחקו: "יתר הנתבעים לא הסירו את השיתופים שלהם, אך גם לא פעלו להסרת התגובות, שהדהדו את כזביהם שלהם". "הפרסומים הכוזבים אשר מציגים את התובע כמי שתומך בפעילות אלימה ומסית לה הינם חמורים ובעלי השפעה שלילית על פעילותו של התובע כעיתונאי", כתב בתביעה.

בכתב התביעה נכתב גם שבעקבות פרסומו של יאיר לוי עמוד הטוויטר הרשמי של הליכוד פרסם ציוץ ברוח דומה, שטרם נמחק. עמוד הטוויטר הרשמי של ראש הממשלה נתניהו שיתף את הפרסום ל-2.2 מיליון עוקביו. בציוץ נכתב כי "מפלגת הליכוד הגישה תלונה במשטרה נגד אהוד ברק, אורי משגב, יוסי קליין ופעילי שמאל נוספים בעקבות דברי הסתה וקריאות למרי אזרחי. אין מקום להסתה בקרבנו ויש לגנות אותה ולפעול בכל תוקף כדי לעצור אותה". לצד הכתוב מופיע צילום מסך של הפרסום המקורי של העיתונאי יאיר לוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully