וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המח"ט שנפגש עם בן גביר ננזף: "לא תיאם זאת כנדרש"

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 8:54

אבינועם אמונה נועד עם השר לביטחון לאומי ללא תיאום ובכך הפר את האיסור על קשר ישיר בין משרתי הצבא לדרג המדיני הבכיר. לפי תחקיר שערך צה"ל, הקצין שעדיין בשירות פעיל לקח אחריות על מעשיו והכיר בחומרתם. אמונה הוא אחד המועמדים מטעם בן גביר לעמוד בראש המשמר הלאומי

בווידאו: המועמד לתפקיד ראש המשמר הלאומי: "תהרגו אותם בורחים"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אבינועם אמונה, קצין צה"ל שנועד עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ננזף היום (חמישי) לאחר שלא תיאם את הפגישה כנדרש. מתחקיר שפרסם צה"ל עלה כי אמונה הפר את האיסור על קשר ישיר בין משרתי צה"ל לבין הדרג המדיני הבכיר ולקח אחריות על מעשיו.

אמונה בן ה-43 הוא אחד המועמדים מטעמו של בן גביר לעמוד בראש המשמר הלאומי. הוא עדיין בשירות פעיל כמפקד המכללה לפיקוד טקטי ומפקד חטיבת החרמון - וטרם השתחרר. הוא נשוי ואב לחמישה, חובש כיפה סרוגה והיה נחשב לאחד הקצינים המבטיחים בזרם הציונות הדתית. במעלה הדרך היה מפקד גדוד 101 בצנחנים, יחידת מגלן והקים מחדש את "חטיבת החרמון".

אבינועם אמונה. דובר צה"ל, אתר רשמי
ננזף לאחר שלא תיאם את הפגישה. אמונה/אתר רשמי, דובר צה"ל

ב-2015 זכה בצל"ש אלוף פיקוד על תפקודו כמפקד גדוד 101 של הצנחנים במהלך מבצע "צוק איתן". כמפקד יחידת הקומנדו "מגלן" הוביל כמה מבצעים חשאיים במסגרת המב"ם והשתתף בהיתקלות משמעותית עם מחבלים בגבול רצועת עזה בסופה חוסלו 8 מהם.

חוץ מהרגעים הזוהרים בקריירה הצבאית, שמו של אמונה נקשר באירועים פחות חיוביים. במסגרת התחקיר הפיקודי שניהל הרמטכ"ל לשעבר כוכבי ב-2021, בעקבות המקרה שבו קפץ חייל מגלן עילי חיות לשיח מג'יפ נוסע כחלק "ממסורת" - ננזף אמונה על מקרה דומה וקידומו עוכב בשנתיים. בנוסף, בתחקיר "הארץ" משנת 2018 דווח כי כשנכנס לתפקיד מח"ט הגולן, ביקש לקבל דובר (זכר) ללשכה שלו בטענה "שלא נוח לו לשרת לצד אישה".

בספטמבר האחרון החליט לפרוש מצה"ל על רקע קידומו שהתעכב. גורמים בציונות הדתית נימקו את ההחלטה ומתחו ביקורת על המערכת הצבאית בכך "שלא מקדמת חובשי כיפה באופן שיטתי". בנוסף, דווח כי החליט לפרוש לאחר שהבין שלא יקודם להיות מח"ט צנחנים או של חטיבת הקומנדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully