וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: עובד לשעבר הרג 5 ופצע 8 בירי בבנק בלואיוויל, קנטאקי

עודכן לאחרונה: 10.4.2023 / 19:07

היורה, קונור סטרג'ן בן ה-25, עבד בבנק במשך שנתיים. על פי דיווחים, לפני שיצא למסע ההרג, סטרג'ן כתב לחבר כי הוא מתכוון להרוג את כולם בבנק, כולל את עצמו, משום שהוא אובדני

חמישה אנשים נהרגו ושמונה - בהם שני שוטרים לפחות - נפצעו היום (שני) בירי המוני שבוצע על ידי יורה בודד, בסניף בנק בעיר לואיוויל בקנטאקי בארצות הברית.

היורה נוטרל על ידי שוטרים, הודיע סגן מפקד משטרת לואיוויל, פול האמפריס. מהרשויות בלואיוויל נמסר כי מצב שניים מהפצועים, אחד מהם שוטר, אנוש. המשטרה הגיבה לשיחת החירום בתוך שלוש דקות וכמעט מיד נתקלה ביורה, אמר האמפריס, שהיה בעיצומו של ירי. בחילופי ירי התנהלו בין היורה לשוטרים, נהרג החשוד בזירה. לדברי האמפריס, המשטרה מנסה לברר כעת אם היורה מת מירי שוטר או כתוצאה מפציעה עצמית.

מושל קנטאקי, אנדי בשיר, אמר כי איבד שני חברים קרובים בירי הבוקר. "זה נורא. יש לי חבר טוב שלא שרד היום, ויש לי חבר טוב נוסף שלא שרד גם כן", אמר בשיר במסיבת עיתונאים והוסיף כי חבר שלישי שלו נפצע. "אני מקווה שהוא יחלים", אמר המושל שהבנק שבו בוצע הירי היה הבנק שבשירותיו הוא משתמש.

ראש העיר לואיוויל, קרייג גרינברג, אמר כי "נתאחד כקהילה כדי לפעול למניעת מקרים אלימות נשק מזעזעת כאן וברחבי המדינה". אוכלוסיית העיר מונה 625 אלף אנשים.

הירי התרחש בקומה הראשונה בבנק "אולד נשיונל" במרכז העיר. המשטרה סבורה כי מדובר ב"חמוש בודד בעל קשרים לבנק". מדובר בקונור סטרג'ן בן 25 שעבר בבנק במשך שנתיים. סטרג'ן סיים את לימודיו באוניברסית אלבמה ב-2020. לפני שיצא למסע ההרג, הוא כתב לחבר כי הוא מתכוון להרוג את כולם בבנק, כולל את עצמו, משום שהוא אובדני.

חשבון האינסטגרם של היורה קונור סטרג'ן, לואיוויל. טוויטר, צילום מסך
חשבון האינסטגרם של החשוד קונור סטרג'ן/צילום מסך, טוויטר
קונור סטרג'ן, היורה לואיוויל קנטאקי. טוויטר, צילום מסך
החשוד בירי: קונור סטרג'ן/צילום מסך, טוויטר
ירי בבנק בלואיוויל, קנטאקי. רויטרס
זירת הירי/רויטרס
ירי בבנק בלואיוויל, קנטאקי. רויטרס
זירת הירי/רויטרס
ירי בבנק בלואיוויל, קנטאקי. רויטרס
זירת הירי/רויטרס
ירי בבנק בלואיוויל, קנטאקי. רויטרס
זירת הירי/רויטרס

לפני כשבועיים רצחה אודרי הייל בת ה-28 שלושה ילדים ושלושה עובדים בבית ספר בנשוויל, לפני שנורתה למוות על ידי המשטרה. במהלך העימות הקטלני, הייל ירתה גם לעבר שוטרים שישבו בתוך הניידות שלהם מחלון הקומה השנייה של בית הספר, על פי הרשויות. שני השוטרים שפתחו באש לעברה הם אקס אנגלברט ומייקל קולזו ,בעלי ותק של שנים במחלקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully