וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות שכולות דרשו למנוע מבן גביר להשתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע

עודכן לאחרונה: 10.4.2023 / 12:40

אב שכול פנה לראש העיר וביקש כי השר לביטחון לאומי, שאמור להיות נציג הממשלה באזכרה, לא יגיע למקום. לדרישה הצטרפו משפחות נוספות שאמרו כי יש לשלוח נציג אחר או לא לשלוח אף נציג לטקס שייערך בבית העלמין בעיר. העירייה: "הפקה בלעדית של משרד הביטחון"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מגיע לזירת האונס בגדרה/דוברת המשרד לביטחון לאומי

אב שכול פנה היום (שני) אל ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' וביקש כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא יגיע לטקס יום הזיכרון שמתקיים בעיר. אל קריאתו הצטרפו משפחות שכולות נוספות שהתנגדו למהלך וביקשו לשלוח נציג אחר או לא לשלוח נציג כלל לאזכרה.

בן גביר צפוי להיות נציג הממשלה באזכרה שתערך ביום הזכרון בבית העלמין בעיר. דנילוביץ בתגובה מסר כי אינו מתערב ברשימת המוזמנים ובן גביר יגיע על פי החלטת משרד הביטחון. "ראוי להבהיר שמעולם, באף טקס זכרון שמתקיים מידי שנה בחלקה הצבאית בבית העלמין, לא נועצו בנו ולא הודיעו לנו (כמו גם במקרה הזה", כתב דנילוביץ לאב השכול. "מדובר בטקס שמקיימת המדינה ביום הזכרון בחלקות צבאיות בכל בתי העלמין. הטקס הוא בהפקה בלעדית של משרד הביטחון. ועדת הטקסים היא זו שמשבצת את נציגי המדיינה. ביום הזכרון לחללי מערכות ישראל קדושת המקום מחייבת אותנו להשאיר בחוץ כל מחלוקת פוליטית ולנהוג בממלכתיות וברגישות".

איתמר בן גביר, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
דרשו למנוע את השתתפותו. בן גביר/ראובן קסטרו

חני כהן אורון אלמנתו של סרן דודי כהן שנפל במלחמת יום הכיפורים אמרה כי מדובר במאבק של שנים - שמטרתו למנוע מהפוליטיקאים לנאום בטקסי הזכרון. "אין לי בעיה שיגיע לחלקה הצבאית, אבל אם הוא מחליט להגיע שלא ישא דברים", אמרה. "מעולם לא רוותי נחת ותמיד היה לי קוש מהנאומים של הפוליטקאים. הם תמיד ימצאו מסרים פולטיים ובעיניי זה לא מהמקום. איש ציבור שקורא לי, קצינה בצה"ל שתרמה למדינה, 'אנרכסטית' אני לא רוצה אותו שם. כל הפולטקאים שקראו לי בשמות גנאי אני לא רוצה אותם בטקס".

יו"ר יד לבנים יו"ר יד לבנים, אלי בן שם, אמר לוואלה! כי לארגון הגיעו יותר מ-8,500 פניות של משפחות שכולות שמבקשות שהשנה לא יגיעו פוליטקאים לטקסים בבתי הקברות הצבאיים. "את המסר הזה אנחנו עומדים להעביר בפגישות שצפויות בתחילת שבוע הבא לשר הביטחון יואב גלנט ולשרה מירי רגב יושבת ראש וועדת סמלים וטקסים והם אמורים לקבל את ההחלטה", אמר. "הדבר היחידי שמדיר שינה מעיני זה כבוד הנופלים שבזכותם כולנו חיים בארץ הזאת וחס וחלילה יבזו את כבודם ביום הזיכרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully