וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק תשעה חודשי עבודות שירות לשליח וולט שתקף נהג בבריונות

עודכן לאחרונה: 8.4.2023 / 17:38

מוראד חג' אחמד ריסס נהג בגז פלפל, שבר את מראת הרכב בבעיטה והיכה בקסדה בכל חלקי המכונית, כשאשתו של קורבן התקיפה ובנם בן החצי שנה בתוך הרכב. בית המשפט החליט להקל בעונשו בהתחשב בהודאתו ובהעדר עבר פלילי, למרות ששנה לפני כן נפתח נגדו תיק על עבירה דומה

בווידאו: צעיר ריסס נהג בגז פלפל, פגע ברכבו ואיים - "אהרוג אותך"/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

בית משפט השלום בחיפה גזר רק תשעה חדשי עבודות שירות על מוראד חג' אחמד בן ה-22 מקרית אליעזר בגין שני אירועים בהם האירוע שהתרחש ב-25 לנובמבר אשתקד כשלטענת המשטרה, "במהלך משמרת כשליח וולט, עת חשב כי המתלונן נהג 'שלא בהתאם למידותיו', ירד מהאופנוע והחל במסכת אלימה כנגדו, כשהוא אינו מהסס לנהוג באלימות שכזו לנגד עוברי אורח, לאור יום וכאשר המתלונן שוהה יחד עם אשתו ובנם בן החצי שנה ברכב ובכיו נשמע בקולי קולות". גזר הדין מנצל תקנת שעה מימי מגפת הקורונה ושפקעה לפני שבוע, בסוף מרץ, שאפשרה להמיר לעבודות שירות מאסר של עד תשעה חדשים, ולא רק של מאסר עד שישה חדשים.

האישה, אם התינוק, מהנדסת חומרה ובעלה, האבא, איש שיפוצים, נסעו עם הילד לתומם ברחוב הגפן בעיר. בקטע שבין רחוב הציונות לרחוב בן גוריון, ממש לפני כיכר הסובלנות של אונסק"ו במעלה המושבה הגרמנית. הם שמעו את השליח על הקטנוע צופר, הבעל שנהג האט, אבל אז ירד השליח מהקטנוע ושבר להם את מראת הרכב בבעיטה. כשהבעל ירד מהרכב על מנת לבדוק את הנזק קילל אותו השליח ואיים עליו, "אתה תראה מי אני, אני אהרוג אותך", תוך שהוא מרסס על פניו גז פלפל.

נהג קטנוע תקף נהג רכב בכביש בחיפה. דוברות משטרת ישראל
"אתה תראה מי אני". תיעוד התקיפה/דוברות משטרת ישראל

הבעל עוד ניסה להתקרב לקטנוע כדי לצלם את מספרו, אבל השליח התקרב אליו וריסס את עיניו שוב ומיד קיפל את לוחית הזיהוי של הקטנוע כדי להקשות על זיהויו. תוך כך הקטנוע נפל, השליח המשיך לרסס את עיני הנהג-הבעל בגז פלפל, והוא נס בחזרה לרכב ונעל את הדלתות. מעובדות כתב האישום עולה ששליח הוולט המשיך להכות באמצעות הקסדה שלו בכל חלקי הרכב, שבר לו את הפנסים הקדמיים, את הפנס האחורי והמשיך ודפק על גג הרכב באמצעות הקסדה. מכתב האישום עולה שרק לאחר שעוברי אורח הרחיקו אותו הוא ברח מהמקום.

"מדובר בעבירות חמורות שנעשו תוך כדי שימוש בדרך ונראה כי מדובר במכת מדינה. מכאן, הצורך להחמיר בענישה", טענו התובעים טניה גרמן וצביקה שרייר מפרקליטות מחוז חיפה, שביקשו שהמאסר על תנאי יהיה ארוך ומרתיע.

"אין ספק שהחברה, כולל את בית המשפט, סולדת מעבירות כאלה", הסכימה במהלך הדיונים גם הסנגורית סנדי מרון, "לאחרונה גם כעורכת דין וגם כאזרח במדינה נחשפתי לעלייה להתנהגות פרועה ולאלימות בכבישים. אני לא חלקתי באף שלב על חומרת המעשים". אבל היא טענה גם כי "מדובר בחבלה של ממש אבל ברף הנמוך ביותר, מבלי להקל ראש. לא היה מגע פיזי של ממש בין המתלונן לנאשם. הוא ריסס אותו בגז מדמיע. אפילו המתלונן כשהתקשר למשטרה ציין שלא נזקק לטיפול רפואי".

עוד בוואלה!

עם קסדה, גז פלפל ובעיטות: שליח וולט מחיפה נאשם בתקיפת נהג

לכתבה המלאה
נהג קטנוע תקף נהג רכב בכביש בחיפה. דוברות משטרת ישראל
שבר את המראה בבעיטה. הנזק שנגרם למכונית/דוברות משטרת ישראל

בתוך כך, עם פתיחת המשפט התברר שתיק נוסף קודם דומה נפתח כנגד מוראד חג' אחמד בתחנת חיפה של המשטרה כבר כשנה קודם לכן. המשטרה התכוונה כבר לסגור אותו בהסדר מותנה, ללא הרשעה פלילית אבל אז בא האירוע של 2022 ושני התיקים אוחדו.

על פי עובדות כתב האישום בתיק הזה, ביום 3 בדצמבר 2021, בשעת אחר הצהריים, הוא תקף את מנהל סניף מקדונלדס בקניון הסיטי סנטר במושבה הגרמנית בחיפה, על רקע סירובו של המנהל לתת לחברתו של חג' אחמד חופשה ביום ספציפי. הוא הופיע בסניף, זרק לעבר המנהל הנדהם צרור מפתחות, הסיר את קסדת האופנוע שחבש והניף אותה כעומד להשליכה על המנהל. בהמשך חבש את הקסדה ופנה לעזוב את המקום, אולם לפתע שב על עקביו, אחז בחפץ וזרק אותו לעבר מנהל הסניף. לאחר פתיחת המשפט כתב האישום הוכן ושני התיקים צורפו יחדיו.

צחקק לאורך טיעוני הפרקליטה

בדיון שקיים בעניינו בית המשפט המחוזי בחיפה, נאלצה השופטת אילת דגן להעיר כי לאורך טיעוני הפרקליטה, עו"ד רותם לנדמן, הוא המשיך לצחקק וכאשר השופטת הפנתה אליו הערה הוא הגיב באופן אגרסיבי. לפני מתן גזר הדין הוא התרכך, "אני מצטער על מעשיי, למדתי את הלקח", אמר לסגנית נשיאת בית משפט השלום בחיפה, השופטת טל-תדמור זמיר, שהקלה עמו אחרי שנתנה דעתה "להודאה בשני התיקים, לחיסכון בזמן השיפוטי להעדר עבר פלילי ולנסיבותיו האישיות", כפי שטענה הסנגורית. בנוסף לעבודות השירות היא גם הטילה עליו מאסר על תנאי של ששה חדשים וכן הורתה שישלם פיצויים לנהג הרכב בסך 3,000 ש"ח.

"אנו שבעי רצון ובטוחים שהוא התחרט ולמד את הלקח", אמרה לוואלה! בהתייחסות הסנגורית, עו"ד סנדי מרון, "לעניות דעתי מדובר בגזר דין הולם המאזן את מכלול השיקולים, גם את חומרת העבירה מחד וגם שישב חודשיים במעצר של ממש וחודשיים היה באיזוק אלקטרוני. הוא בחר להודות ולקחת אחריות על המעשים וגם יחידת התביעות של משטרת ישראל, האחראית על שלום הציבור, סברה שההסדר הולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully