וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם קסדה, גז פלפל ובעיטות: שליח וולט מחיפה נאשם בתקיפת נהג

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 5:23

גבר נסע עם אשתו ובתו, ביצע עקיפה - והותקף. נהג הקטנוע אותו עקף, תושב חיפה בן 21, שבר ברגלו את מראת הרכב, פגע בעיניו של הגבר עם גז פלפל, חבט ברכבו עם קסדה - ונמלט מהמקום. לפני שנמלט איים: "אתה תראה מי אני". צפו בתיעוד התקיפה

בווידאו: צעיר ריסס נהג בגז פלפל, פגע ברכבו ואיים - "אהרוג אותך"/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

בית משפט השלום בחיפה הוגש היום (רביעי) כתב אישום כנגד תושב העיר, רוכב אופנוע בן 21, בגין תקיפת נהג מכונית בזעם ובאלימות

על פי כתב האישום שהגישה יחידת התביעות של מחוז חוף במשטרה כנגד שליח וולט, מוראד חג' אחמד, תושב שכונת קרית אליעזר, הוא מי שביום שישי אחר הצהריים תקף בני זוג חיפאים שנסעו במכוניתם עם התינוק בן החצי שנה שלהם, אשר נשמע בוכה ברקע סרטונים שתיעדו את התקיפה.

האירוע התרחש סמוך לשעה 16:00. האם, מהנדסת חומרה והאב, איש שיפוצים, נסעו לתומם ברחוב הגפן בעיר. בקטע שבין רחוב הציונות לרחוב בן גוריון, ממש לפני כיכר הסובלנות של אונסק"ו, הם שמעו את השליח על הקטנוע צופר, הבעל שנהג האט, אבל אז ירד השליח מהקטנוע ושבר להם את מראת הרכב בבעיטה. כשהבעל ירד מהרכב על מנת לבדוק את הנזק קילל אותו השליח ואיים עליו, "אתה תראה מי אני, אני יהרוג אותך", תוך שהוא מרסס על פניו גז פלפל. הבעל עוד ניסה להתקרב לקטנוע כדי לצלם את מספרו, אבל השליח התקרב אליו וריסס את עיניו שוב ומיד קיפל את לוחית הזיהוי של הקטנוע כדי להקשות על זיהויו. תוך כך הקטנוע נפל, השליח המשיך לרסס את עיני הנהג-הבעל בגז פלפל, והוא נס בחזרה לרכב ונעל את הדלתות. מעובדות כתב האישום עולה ששליח הוולט המשיך להכות באמצעות הקסדה שלו בכל חלקי הרכב, שבר לו את הפנסים הקדמיים, את הפנס האחורי והמשיך ודפק על גג הרכב באמצעות הקסדה. מכתב האישום עולה שרק לאחר שעוברי אורח הרחיקו אותו הוא ברח מהמקום.

במקביל להגשת כתב האישום ביקשה תובעת משטרת ישראל, עו"ד פקד שירה לוי-כהן את הארכת מעצרו של השליח עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. אמו של השליח חג' אחמד אמרה לשופט אחסאן חלבי, "המעשה אינו בסדר. איני מצדיקה את המעשה. ממש לא. הילד עבר תקופה לא נעימה, ללא עבודה. קורה. אנחנו בני אדם, שאנו עוברים תקופות לא נעימות. בפנים. כנראה זה התפרץ אצלו. זה מה שקרה. לצערי". סנגורו, עו"ד חליל ביאדי עתר לשחררו לאלתר אבל השופט חלבי לא השתכנע והורה על הארכת המעצר עד החלטה אחרת.

נהג קטנוע תקף נהג רכב בכביש בחיפה. דוברות משטרת ישראל
תיעוד התקיפה/דוברות משטרת ישראל

"אלה היו רגעי פחד ואימה", מתארת בקול רועד האמא מ', מהנדסת חומרה, את תחושותיה בעת האירוע, "אנחנו מתאוששים אבל באותם רגעים לא ידעתי מה לעשות. התינוק בכה מאחור. אני זוכרת שאני רוצה להחזיק אותו ולא יודעת מה לעשות קודם. לצלם, להתקשר למשטרה, או לדאוג לתינוק. זה היה הלם טוטאלי. פאניקה שאי אפשר להסביר במילים. פחד לחיים שלנו. שהוא הולך ממש להרוג אותנו או לעשות לנו משהו רע אחר ואני לא יודעת מה יקרה. גם לא ידעתי מה עשה לבעלי בהתחלה. חשבתי שפצע אותו אולי בסכין. אחר כך שמחתי שזה רק גז מדמיע. אז רק חשבתי על הדלתות שיהיו נעולות שלא יצליח להרוג אותנו. אבל אז הוא התחיל להרביץ למכונית ויכול היה לשבור אותה. זה היה עוד רגע ממש מפחיד.

"אנשים שעמדו מסביב צעקו לו שיפסיק ויש כאלה שממש החזיקו אותו. זה הסתיים רק כשהתקשרנו למשטרה ולאמבולנס והחלטנו לחכות בתוך הרכב עד שהם יגיעו. היו בחוץ אנשים שרצו לעזור לנו אבל אני ממש פתחתי לפתוח את הדלתות ובעלי היה עם עיניים עצומות בגלל הגז ולא ידעתי כבר על מי אפשר לסמוך. עד שהם הגיעו הוא כבר ברח".

"אני לא מאמינה שזה קרה לנו. אני לא מאמינה ממה שרואים כל יום בחדשות והנה זה ממשיך. ולפני זה גם רצח בכביש. זה יכול לקרות בכל מקום כנראה, בחולון, תל אביב, הנה גם בחיפה. עד לאחרונה לא שמעתי על דברים כאלה. לא יודעת מה אפשר לעשות כדי לעצור את זה".

"לא רק שלא נהגתי מאז האירוע אלא שאני בכלל הייתי מעדיפה שלא נצא מהבית. גם הייתי מזמינה וולט די הרבה ועכשיו זה מפחיד אותי. מצד אחד הוא בכלא, אבל מצד שני לפני שבוע הוא לא היה בכלא והמחשבה היא אנשים כאלה יכולים להגיע אליך הביתה ובכלל אם ישחררו אותו יכול להיות שהוא יחזור לעבוד בוולט ואני אזמין מהם והוא עוד עלול להגיע אלינו הביתה". היא מסרה שמחברת וולט התקשרו והתנצלו. אבל העיקר הוא שהוא לא יועסק יותר ולא יגיע לבתים של אנשים. אם אפשר היה למנוע ממנו לנהוג כל החיים אני לא יודעת. האמת היא שבהתחלה פחדתי אפילו לדבר עם וולט".

עוד בוואלה!

איומי הסכינים שוטפים את הכבישים - וכל אחד יכול להיות הקורבן הבא

לכתבה המלאה
נהג קטנוע תקף נהג רכב בכביש בחיפה. דוברות משטרת ישראל
הנזק שנגרם לרכב של הנהג שהותקף/דוברות משטרת ישראל

המשטרה טוענת בפני בית המשפט כי "במהלך משמרת כשליח וולט, עת חשב כי המתלונן נהג 'שלא בהתאם למידותיו', ירד מהאופנוע והחל במסכת אלימה כנגדו, כשהוא אינו מהסס לנהוג באלימות שכזו לנגד עוברי אורח, לאור יום וכאשר המתלונן שוהה יחד עם אשתו ובנם בן החצי שנה ברכב ובכיו נשמע בקולי קולות".

"יתרה מכך, עד להתערבות עוברי אורח והרחקתו מרכבו של המתלונן, זה לא פסק ממעשיו והמשיך לחבול ברכב בהם לאחר שנכנס לרכב ונעל עליו את הדלתות".

"יודגש כי חומרת האלימות בה נקט עשויה הייתה להסתיים בתוצאות הרות אסון, אשר נמנעו על דרך נס, ושאת תודות לעוברי אורח, אשר הבחינו במעשיו הזעיקו את המשטרה ואף מנעו ממנו בגופם להמשיך במעשיו".

"ניכר כי העומד בבסיס התנהגותו היא היעדר שליטה עצמית, כך אף לדבריו של המשיב בעצמו בחקירותיו, כאשר הוא שב וטוען שהוא מתעצבן הוא לא זוכר את מעשיו".

"לא זו אף זו, מדובר במי שהינו שליח בחברת שליחויות שפוגש באנשים כנותן שירות. מדאיג אף יותר כי אותו אדם אשר מתעצבן ואינו זוכר את מעשיו, פוגש באנשים תמימים כשהוא מצויד בגז פלפל ואינו מהסס להשתמש בו".

"בתקופה זו, עת אנו ערים לאלימות הגואה בכבישי ישראל, על בית המשפט ייתן דעתו להתנהגות האלימה של המשיב כנגד המתלונן, כאשר ברור ונהיר כי אין סיבה ממשית לאלימות זו".

גל אלימות בכבישים

המקרה מצטרף לשורת אירועי אלימות ותקיפות חמורות שאירועו בשבועות האחרונים בכבישים ברחבי הארץ, שחלקן כללו שימוש ואיום בסכינים וכלי נשק אחרים. המקרה החמור ביותר היה רציחתו של יורי וולקוב במעבר חציה בחולון בשבוע שעבר.

מוקדם יותר היום האריך בית משפט השלום בתל אביב בשישה ימים את מעצרו של עדי מזרחי, החשוד ברצח וולקוב. זאת, לאחר שהמשטרה דרשה להאריך את מעצרו ב-15 יום.

מזרחי נעצר ביום חמישי לאחר שנמלט מהזירה יום קודם לכן. לפי החשד, מזרחי דקר את וולקוב בן ה-52, ונמלט מהזירה. הדקירה אירעה לאחר עימות מילולי בין וולקוב ובת זוגו למזרחי שעבר לידם ברמזור אדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully