וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "אנחנו במשבר הלאומי הגדול בתולדותינו, נתניהו איבד שליטה"

עודכן לאחרונה: 8.4.2023 / 13:40

ראש האופוזיציה פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו לציון 100 ימים לממשלת נתניהו השישית. לאחר שפירט על ההישגים של ממשלת השינוי בראייתו, לפיד טען: "ישראל היא מדינה חבולה, כואבת, מבולבלת". לדבריו, "מעולם לא נראתה השמדת ערך מהירה כל כך"

בווידאו: הצהרות לפיד וגנץ לאחר נאום נתניהו על השהיית הרפורמה/ערוץ הכנסת

ראש האופוזיציה יאיר לפיד פרסם היום (שבת) פוסט בחשבון הפייסבוק שלו לציון 100 ימים לממשלת נתניהו השישית. לאחר שפירט על ההישגים של ממשלת השינוי בראייתו, לפיד טען: "אנחנו במשבר הלאומי הגדול בתולדותינו". לדבריו, נכון להיום, "ישראל היא מדינה חבולה, כואבת, מבולבלת".

"פיגוע רודף פיגוע, לוויה רודפת לוויה. שר הבטחון פוטר ואז נשאר על תנאי. השר לבטחון פנים, חולה פרסום מסוכן, מקליט את בכירי המשטרה ומדליף את ההקלטות לתקשורת. הוא התעקש על קיצוץ בתקציבי החינוך, הבריאות והרווחה כדי לממן לו מליציה פרטית של ביריונים. הכלכלה בקריסה, האינפלציה דוהרת, הכסף בורח, יוקר המחיה עולה ועולה, חברות ההייטק עוברות למקומות אחרים. שר האוצר הוא אדם שכל הדלתות של הכלכלה העולמית סגורות בפניו. הפוגרום בחווארה מכתים אותנו בעיני העולם כולו. האלימות כלפי נשים שוברת שיאים, אבל לא נראה שכל זה מעניין את הממשלה", כתב ראש האופוזיציה.

"החברה הישראלית מתפרקת", גרס לפיד. "הקואליציה מאיימת לבטל את היסודות הדמוקרטיים של המדינה בהליך חפוז, דורסני, שייתן לממשלה כוח בלתי מוגבל. זה מפורר את צבא העם, את הכלכלה, את החוסן הפנימי שלנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין בדיון במליאת הכנסת, 27 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין בדיון במליאת הכנסת, 27 במרץ 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

"החרדה והמועקה הלכו וגברו כשהציבור הבין שנתניהו איבד שליטה. הוא חשב שיצליח להשתלט על השרים הקיצונים שלו - לוין, סמוטריץ' ובן גביר - אבל הם השתלטו עליו. הם היום פני הממשלה. הם אלה שמובילים. כל מה שנותר לנתניהו הוא להתבכיין מול פורום מטכ"ל: 'אתם צבא שעולה למדינה 70 מיליארד שקל בשנה ויצאתם לשביתה נגד הממשלה'. זה מה שהיה לו לומר בחג לאנשים שהקדישו את חייהם להגנת המולדת ולא ישנו כבר שבועיים בגלל גל הטרור", הוסיף לפיד.

לטענתו, "מעולם לא נראתה השמדת ערך מהירה כל כך. ב-100 ימים הובילה הממשלה תהליך של הרס פנימי שלא היה כמותו. הוא לא נגרם מגורמים חיצוניים, הוא לא היה כוח עליון - הממשלה עשתה את זה. בגסות, מתוך שכרון כוח, בלי שום מחשבה על ההשלכות והתוצאות. הם הודיעו שהם 'יראו לנו מה זה' והם אכן הראו".

בסוף הפוסט כתב לפיד: "זה לא הדבר היחיד שראינו ב-100 הימים האלה. לא רק חושך היה פה, אלא גם הרבה אור. ראינו איך ב-100 ימים נולד פה מחנה ליברלי עצום וגדול שמתעקש להגן על המדינה ועל ערכיה. ראינו אנשי ימין, שמאל ומרכז שמתאחדים סביב הרצון לאחד את המדינה במקום לפרק אותה. אנשים אוהבים את המדינה הזו, מוכנים להתגייס למענה, עושים בה שינוי אמיתי".

עוד בוואלה!

למרות הפיגועים, המחאה נגד המהפכה המשפטית תתקיים הערב: "לא ניתן לטרור לנצח"

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully