וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזעקות בלתי פוסקות בגליל בחג הפסח: "שמענו יירוטים ממש מעלינו, זה מפחיד"

עודכן לאחרונה: 6.4.2023 / 19:06

חג הפסח של תושבי הגליל הופרע על ידי רצף מטחים של רקטות וטילים מלבנון. "פתאום ראינו טיל מעל הראש שלנו. פחד אלוהים", סיפרו קבוצת מטיילים באזור. "הבניין רעד, היו שלושה בומים ולא הייתה אזעקה" סיפר תושב נהריה. "הגבול פה מופצץ בטרוף", מסרו תושבים

פקקים מהגליל דרומה/יואב איתיאל

חג הפסח של תושבי הגליל הופרע היום (חמישי) על ידי רצף מטחים של רקטות וטילים משטח לבנון. אזעקות צבע אדום נשמעו בישובים שלומי ובצת ובאיזור הגליל המערבי, וכעת מטוסי קרב של חיל האוויר חגים באזור הגבול עם לבנון.

"אנחנו בלב הבלגן", סיפרו קבוצת מטיילים באזור הירוטים, "פתאום ראינו טיל מעל הראש שלנו, בגובה 200 מטרים, לא הבנו מה קורה, פחד אלוהים. הלב שלי קפץ למאתיים קמ"ש". עוד סיפרו המטיילים כי עם שמיעת האזעקות ניסו למצוא מקום מחבוא, "התחלנו לרוץ, כאילו יש לאן לברוח. עכשיו אנחנו תקועים ביישוב באזור ומעלינו יירוטים".

עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון. 6 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"ראינו טיל מעל הראש שלנו, בגובה 200 מטרים"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"הכל התחיל בסביבות השעה 15:00", סיפר מרקי מגירה, בן 67 יליד שלומי, "הפעם זה היה עוצמתי ביותר. אני גר פה 63 שנים, ולא היה משהו כזה ב4 שנים האחרונות. היו לפעמים שלושה או ארבעה טילים ואז נגמר, אבל הפעם זה היה למעלה מ-20 טילים. זה פשוט לא פסק".

עו"ד שלומי נעמן, סיפר כיצד נהרס משרדו מפגיעת רסיסי רקטות. "אני הבעלים של העסק. בשביבות השעה 15:00 הודיעו לי שהמשרד שלי ניזוק. נכנסתי פנימה וראיתי רסיסים בכל עבר, התקרה, הריהוט, נזק רציני מאוד. אני מודה לאלוהים שלא הייתי פה במשרד ושאני לא עובד בחג".

"היה פה נס גדול", אמרה לוואלה! תושבת המועצה המקומית פסוטה מרי עאסי, שבנה נפצע מהנפילה. "ג'מאל יצא לדודה עם העוגות שהכנו לחג הפסחא וכשהחל בדרך חזרה שמע בום ראשון, אז בגלל שפחד לקח מסלול חלופי וככה יצא שחטף מהטיל השני. זה פגע בצד של הנוסע, אז בטוח אם אני הייתי נוסעת איתו כבר הייתי מתה. הוא עף החוצה מההדף והשכנה קראה לי. הזעקנו מד"א ואמבולנס, ולקחו אותו לבית החולים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
משרד עו"ד שנפגע מטילים ששוגרו לגליל המערבי מלבנון. 6 באפריל 2023. שלומי גבאי
משרדו של עו"ד שלומי נעמן שניזוק מפגיעת רסיסים/שלומי גבאי

"הבניין רעד", סיפר לוואלה תושב נהריה מאושפז במרכז הרפואי לגליל, "היו שלושה בומים וזה היה מפחיד. לא היתה אזעקה. לא נתנו שום הנחיות. כתושב האיזור אנחנו כבר מורגלים ומיד ידעתי במה מדובר. מהבוקר היתה תנועה ערה של מטוסי מעלינו - זה היה לגמרי אחרת".

תושב נהריה נוסף טען כי על אף הירוטים הרבים, כלל לא נשמעו אזעקות בעיר. "שקט בחצי שעה אחרונה", מסר התושב, "היה רצף של פיצוצים. רצנו למרחב מוגן. זה מרגיש כמו דה ז'וו למלחמת לבנון השנייה".

תושבת קיבוץ חניתה גילה לוין, שם הודיעו על פתיחת המקלטים בתגובה לאירועי היום, שוחחה עם וואלה! וסיפרה כי בקיבוץ לא ציפו למטח רקטות שכזה שכן "שנים לא היה דבר כזה". עוד אמרה לוין: "בדיוק חזרנו מרגבה והפיצוצים הלכו והתקרבו. הבעיה היא שאין לנו ממ"ד. רק עכשיו התחילו לבנות אותו. מקווה שזה הפגנת כוח בלבד ושעכשיו יהיה שקט. זה היה מאד מפחיד".

גילה לוין, תושבת קיבוץ חניתה. שלומי גבאי
"שנים לא היה דבר כזה". גילה לוין, תושבת קיבוץ חניתה/שלומי גבאי
עשרות רקטות שוגרו לגליל המערבי מלבנון. 6 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נפילת רקטה באזור הצפון, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עוד סיפרו לוואלה תושבים נוספים באזור על המתרחש במהלך היום. "שמענו אותם ממש מעלינו", אמר תושב יישוב אלון. "הגבול פה מופצץ בטרוף, אולי איזה שלושים יירוטים, ממש מעל המושבים", סיפר חקלאי באזור. "פחד אלוהים, זה 50 מטר מהחנות שלי", סיפר לוואלה בעל עסק סמוך.

כתוצאה מהשיגורים, דווח על פצוע קל שנפגע מרסיסים, וכן על אישה שנחבלה בדרכה לממד, ואישה שלקתה בהתקף חרדה. בתגובה למצב, הודיעו ראשי עיריית כרמיאל ונהריה על פתיחת המקלטים הציבוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully