וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התרעת שווא: כיפת ברזל הופעלה בצפון

עודכן לאחרונה: 5.4.2023 / 16:41

בצל המתיחות בצפון לאחר חדירת כלי הטיס האיראני, תושבים באזור נחל שיאון וקיבוץ שניר דיווחו על הדי פיצוץ שנשמעו. דובר צה"ל הבהיר כי אין אירוע ביטחוני ושני המיירטים שוגרו בעקבות התרעת שווא

חשד ליירוט על ידי כיפת ברזל בצפון/דוברות מועצה אזורית הגליל העליון

כיפת ברזל הופעלה היום (רביעי) באזור סמוך לנחל שיאון וקיבוץ שניר שבצפון, בעקבות התרעת שווא. דובר צה"ל עדכן כי לא היה אירוע ביטחוני, ושני המיירטים שוגרו בשל התרעת השווא. בעקבות היירוט, תושבים דיווחו על הדי פיצוץ והרשויות באזור הנחו אותם להיכנס למרחבים מוגנים, ולהישאר בהם לפחות עשר דקות.

ירוט של כיפת ברזל בגליל העליון, 5 באפריל 2023. דוברות מועצה אזורית הגליל העליון, אתר רשמי
הפעלת כיפת ברזל בצפון בעקבות התרעת השווא/אתר רשמי, דוברות מועצה אזורית הגליל העליון

מוקדם יותר השבוע יירט צה"ל כלי טיס שחדר מסוריה לשטח ישראל. לפי ההודעה שפרסם דובר צה"ל בנושא, כלי הטיס "הופל בשטח פתוח ולא היווה סכנה בשום שלב". כמו כן, בהודעה צויין כי לפי המדיניות הנהוגה - לא הופעלה התרעה בשטח. בהמשך, כוחות צה"ל פעלו במקום כדי לאסוף את כלי הטיס ולתחקר את האירוע. יום לאחר מכן אישר צה"ל אישר כי הכטמ"ם שהופל הוא ככל הנראה איראני. שברי כלי הטיס נאספו והאירוע נמצא בהמשך תחקור.

אחרי חדירת כלי הטיס, כלי התקשורת הסוריים על פיצוץ שאירע בנמל התעופה בדמשק. תחילה, נטען כי מדובר בתקיפה ישראלית, אם כי כעבור זמן מה - דווח שמקור הפיצוץ הוא בכלל במטען שהתפוצץ במקום. שרשרת האירועים הזו מתרחשת לאחר שלוש תקיפות בשטח סוריה בארבעת הימים האחרונים, שכולן יוחסו לחיל האוויר הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully