וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 שקל למבחן: 4 נאשמים ששלחו תשובות לשאלות בבגרות בזמן המבחן

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 11:42

3 אחיות מערערה ותושב כרמיאל פנו לצעירים ברשתות החברתיות וטענו כי ביכולתן לרמות את משרד החינוך ולקבל ציונים גבוהים בקלות - וללא השקעה. מדובר על 1,900 מקרים של רמאות ולפי האישום הארבעה גרפו רווח של 1,170,000 שקלים. "ניסו להסתיר זהותן, הפיצו בוואטספ תשובות"

בווידאו: בחינת בגרות במתמטיקה בעידן הקורונה/צילום: ראובן קסטרו

שלוש אחיות מערערה ותושב כרמיאל הואשמו היום (שלישי) בשליחת תשובות לבחינות בגרות לתלמידים - בזמן הבחינה. לפי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, הארבעה בשנות ה-20 לחייהן, קשרו קשר על מנת להונות את מדינת ישראל ומשרד החינוך, וזאת על ידי קבלת שאלוני הבחינה במועד הבחינה או עוד קודם לכן, ושליחת פתרון הבחינות בתוך זמן הבחינה לנבחנים, לצורך הפקת רווח כלכלי.

האחיות, שורוק, וואפה וצעלוק וכן הנאשם הרביעי, מאג'ד סועאד זהותן פעלו הנאשמות תחת שמות בדויים, השתמשו באנשי קש ושוחחו בטלפון דרך תוכנה לעיוות קול - על מנת להסתיר את זהותן. בשיחות עם אנשים נהגה שורוק להציג את עצמה כגבר בשם "נביל", תוך שהיא משמשת בתמונה של אדם אחר ללא רשותו ו-וואפה הציגה עצמה כגבר בשם "מוחמד".

כיתה ריקה. דוד כהן, פלאש 90
הפיצו תמונות בוואטספ. כיתה ריקה/פלאש 90, דוד כהן

הנאשמות נהגו לפנות באמצעות האינסטגרם, טיקטוק, פייסבוק, ו-ווצאפ, למאות אלפי נבחנים לעתיד, תוך שהבטיחו כי ביכולתן לרמות את משרד החינוך ועל ידי כך לקבל ציונים גבוהים בקלות וללא השקעה. בין היתר שורוק הקימה והפעילה חשבון אינסטגרם לו היו כ-250 אלף עוקבים, ובמסגרתו פרסמה לנבחנים פוטנציאליים כי ביכולתה לעזור להם לעבור את בחינת הבגרות במרמה. בפרסומים השונים ציינו הנאשמות מגוון של בחינות בגרות, כשלצידן המחיר של אותה הבחינה - שנע בין 50 ל-300 שקלים, והוסיפו מספר טלפון יצירת קשר. עם פניית הנבחן לנאשמות, הוא נדרש להעביר את התשלום במזומן ולהציג אסמכתא. לאחר התשלום, דאגו הנאשמות לצירוף הנבחן לקבוצת וואטסאפ ייעודית למבחן הרלוונטי ובזמן הבחינה הפיצו הנאשמות בקבוצה את פתרון הבחינה.

בעקבות פנייתה של שורוק, החל מחודש ינואר 2022 החל סועאד לנצל את עבודתו כמשגיח ולצלם את טפסי בחינות ולהעבירן לנאשמות טרם החלו. בתקופה בה שיתפו פעולה העביר סועאד לנאשמות לכל הפחות 50 בחינות בגרות. בנוסף, ב-12 מקרים נוספים השיגו הנאשמות את טופסי הבחינה טרם מועד הבחינה. הנבחנים שלקחו חלק במעשה הרמייה, ניגשו במהלך הבחינה במגוון דרכים אל תוכן הקבוצה הייעודית - וזאת בניגוד להנחיות משרד החינוך.

עוד בוואלה!

דוח משרד החינוך: עלייה בשיעור הזכאות לתעודת בגרות

לכתבה המלאה
כיתה ריקה - 1 בספטמבר 2008. נתי שוחט, פלאש 90
ניסו להסתיר את זהותן. כיתה ריקה/פלאש 90, נתי שוחט

על מנת להסתיר את התשלומים שקיבלו, הנאשמות דרשו מהנבחנים להעביר את התשלום תחת תעודות הזהות של נשים שונות - שנשלחו למשוך את הכספים בסניפי דואר שונים ברחבי הארץ על מנת למנוע את גילוי פרטי הנאשמות. לפי האישום, מדובר על לפחות 1,900 מקרים בסכום של כ- 1,170,000 שקלים.

לנאשמים יוחסו עבירות של גניבה בידי מורשה, הוצאת מסמך ממשמורת וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. לשורוק ווואפה צעלוק מיוחסות גם עבירות של נקיטת עורמה ותחבולה בכוונה להשתמט ממס ואיסור הלבנת הון. כמו כן לשורוק מיוחסת עבירה של פגיעה בפרטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully