וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פסח: הקרן לידידות מדווחת על עליה של 25% בסלי המזון לנזקקים

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 15:39

עוד דיווח הארגון, שמקיים בימים אלו מבצע סיוע לחג, גם על הכפלת מספר מנות המזון המחולקות בבתי התמחוי ברחבי הארץ. במהלך החג יחולקו סלי מזון ועזרה בתקציב של כ-25 מיליון שקלים למאות אלפי משפחות נזקקות, קשישים, ילדי רווחה וחיילים בודדים

הקרן לידידות, שמציינת 40 שנה להקמתה, מקיימת בימים אלה מבצע סיוע לקראת פסח בתקציב של כ-25 מיליון שקלים. במהלך החג תחלק הקרן סלי מזון וסיוע למעל רבע מיליון משפחות, קשישים, ילדי רווחה, חיילים בודדים ונזקקים.

השנה, דווח על עלייה של מעל ל-25% במספר סלי המזון המחולקים לקראת החג בהשוואה לשנה שעברה ובנוסף מספר המנות המבושלות המחולקות בבתי התמחוי הוכפל.

בין הסיבות לעלייה בביקוש לסיוע בבתי התמחוי ניתן למנות את יוקר המחייה המחריף, פונים חדשים הזקוקים לסיוע בתקופת החגים ועולים חדשים רבים שעלו מאוקראינה בעיצומה של המלחמה, נמסר מהקרן.

אריזת סלי מזון של הקרן לידידות לקראת פסח, אפריל 2023. מישל אמזלג, אתר רשמי
אריזת סלי מזון של הקרן לידידות לקראת פסח, אפריל 2023/אתר רשמי, מישל אמזלג

פעמיים בשנה, סביב תקופות החגים, מעניקים בתי התמחוי סיוע באמצעות חבילות חג ייעודיות וסעודת חג חגיגית. הסיוע השנתי מטעם הקרן לידידות לבתי התמחוי נועד לסייע בהגדלת המשאבים לקראת תקופות שיא אלה, למנוע שימוש בתקציב השנתי של בתי התמחוי ולמנוע פגיעה משמעותית בפעילותם.

כך למשל, ב"בית בתיה" בקריית שמונה יחולקו 450 סלי מזון בפסח, לעומת 400 בפסח שנה שעברה. וב"ברכת הכהן" בבת ים יחולקו 1,775 סלי מזון בפסח לעומת 1,500 בשנה שעברה. סך הכל בסיוע הקרן יחולקו 17,305 סלי מזון ו-20,580 מנות מבושלות.

הקרן תחלק גם אלפי כרטיסים לקניית ביגוד, כרטיסים לסיוע במזון וכרטיסי סיוע לחיילים בודדים. כמו כן, תעניק הקרן סיוע לאלפי משפחות יהודיות ברוסיה, מרוקו, אוקראינה ומולדובה.

נארוג', קשישה בת 90 המתגוררת במרכז הארץ, קיבלה סיוע לקראת פסח מהקרן לידידות דרך תכנית "בכבוד ובידידות" שמפעילה הקרן. נארוג' אבדה בצעירותה את בעלה ואחד מבניה נפטר בפתאומיות לפני שנתיים בגיל 44. היא מתגוררת בקומה רביעית בבניין ללא מעלית ולאור מצבה קיבלה מהקרן סיוע גם במקרר, תנור בישול וגז, מיטה, דוד שמש למים חמים ועוד. פסח מתקרב ונארוג' מודאגת איך תוכל להרשות לעצמה לחגוג את החג. "בחודשיים האחרונים הייתי מאושפזת פעמיים בבית חולים, אני עדיין מרגישה מאוד חלשה, קשה לי לנשום ואני אפילו לא מסוגלת לקום מהספה. אני תמיד מסתפקת במועט, כי כשהייתי ילדה סבלנו ממחסור במזון ורעב, היינו ממש רעבים ללחם. אני מודה לקרן לידידות על האוכל לחג ועל תשומת הלב והדאגה לשלומי", היא סיפרה.

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: "בכל שנה מחדש, הביקוש לסיוע, בעיקר במזון ובביגוד לקראת תקופות החגים, הולך ועולה. עמותות סיוע רבות מתקשות לעמוד בביקוש הגואה, וכך גם לשכות הרווחה בכל הערים ברחבי הארץ. גם השנה אנו יוצאים במבצע רחב וביחד עם השותפים שלנו, נפעל לסייע למעל רבע מיליון משפחות, קשישים, ילדי רווחה, חיילים בודדים ועוד רבים בישראל, לצד סיוע לקראת החג לטובת אחינו ואחיותינו בחו"ל. אנו אסירי תודה לתורמים שלנו, שהינם אוהבי ישראל, שמתגייסים כל העת לסייע".

  • עוד באותו נושא:
  • פסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully