וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 עצורים בהפגנה בחיפה במחאה על הירי בירושלים: "הניפו דגלי פלסטין"

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 11:58

בהפגנה בעקבות מותו של מוחמד אלעסיבי במושבה הגרמנית בחיפה השתתפו כ-100 בני אדם. המשטרה הפעילו כוח רב ומפגינה אחת חשה ברע בעקבות הדחיפות והתפנתה לבית החולים. ח"כ לשעבר עיסאם מחו'ל: "מנסים לייצר אליבי לשפיכות הדמים ולהשתוללות של בן גביר"

בוידאו: עימות בין שוטרים למפגינים בתגובה לירי של מוחמד אל-עציבי/יואב איתיאל

כמאה מפגינים נאספו הערב (ראשון) בשדרות בן גוריון בחיפה להפגנת מחאה על מותו של מוחמד אלעסיבי מחורה בעיר העתיקה בירושלים, בליל שישי האחרון. כוח משטרה בפיקוד מפקד תחנת חיפה סגן-ניצב חיים אזרד נערך מולם. ארבעה מהמפגינים נעצרו על ידי השוטרים בחשד להפרת הסדר הציבורי. המפגינים משתייכים לארגון חראק חיפה, לחד"ש ולתאי סטודנטים באוניברסיטת חיפה ובטכניון. המפגינים הניפו שלטים שעליהם היה כתוב, בין השאר "כל חברי הממשלה הם פושעי מלחמה", "אל-קודס היא בירת פלסטין", "12 כדורים כדי 'לנטרל' אזרח'" וכן תמונות של אלעסיבי.

בווידאו: 4 נעצרו בחיפה במחאה על הירי ברופא מחורה: "הניפו דגלי פלסטין"/יואב איתיאל
הפגנה בחיפה במחאה על הרג מוחמד אל-עציבי בירושלים, 2 באפריל 2023. יואב איתיאל
ההפגנה בחיפה/יואב איתיאל
הפגנה בחיפה במחאה על הרג מוחמד אל-עציבי בירושלים, 2 באפריל 2023. יואב איתיאל
ההפגנה בחיפה/יואב איתיאל

המשטרה הפעילה כוח רב על המפגינים והחרימה דגלי פלסטין שהונפו. עם זאת, היא נמנעה משימוש באמצעים מיוחדים. אחת המפגינות חשה ברע ופונתה עצמאית לבית החולים, במהלך הדחיפות. לטענת המשטרה, "הואיל והנפת הדגלים עלולה להביא לכדי הפרה חמורה של שלום הציבור, השוטרים הורו למפגינים להוריד את הדגלים, ומשלא עשו כן, השוטרים החרימו את הדגלים והמפגינים בתגובה החלו לדחוף את השוטרים.

יו"ר חד"ש עיסאם מחו'ל, שהיה בין המפגינים, התייחס לסיבת ההפגנה ואמר: "אנחנו מאשימים את משטרת ישראל ואת ממשלת ישראל. דמו של הד"ר מוחמד אלעסיבי בראשם של כל מנהיגי ישראל היום. אלה שמסיתים נגד האוכלוסייה הערבית, אלא שמסיתים נגד רמדאן, נגד הזכות להתפלל. מנסים לייצר אליבי לשפיכות הדמים שהם ביצעו ולהשתוללות של בן גביר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully