וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכן סמוי הפליל 17 בני אדם בכ-30 עסקאות נשק לא חוקי

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 21:07

כתבי אישום הוגשו נגד הנאשמים, תושבי ירושלים, לוד והרשות הפלסטינית, שמכרו אקדחים ורימוני הלם לסוכן המשטרתי, בשווי כולל של כמיליון שקל. כתבי האישום מייחסים להם סחר בנשק, קשירת קשר לביצוע פשע ושהייה בישראל שלא כדין. הפרקליטות בקשה לעצרם עד תום ההליכים

בווידאו: סוכנים סמויים בדרום/דוברות משטרת ישראל

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד 17 נאשמים תושבי ירושלים, לוד והרשות הפלסטינית, כבני 40-20, בגין כ-30 עסקאות נשק לא חוקי. פעילותם של הנאשמים נחשפה באמצעות סוכן משטרתי.

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד שחר מלול, במהלך השנה האחרונה הופעל על ידי המשטרה סוכן סמוי נגד סוחרי אמצעי לחימה לא חוקיים. הסוכן והנאשמים, אשר לחלקם היכרות מוקדמת, ניהלו משא ומתן על מחיר וסוגי כלי הנשק. אלה מנו בין השאר אקדחים מסוגים שונים, רימוני הלם ורימוני עשן. מטרת הפעילות היתה למכור את כלי הנשק לסוכן.

כלי הנשק שהוחרמו בזמן סיכול ההברחה מגבול לבנון לישראל. 19 בפברואר 2023. דובר צה"ל
נשק שהוברח לישראל/דובר צה"ל

לאחר שהסוכן והנאשמים נפגשו, הסוכן קיבל לידיו את כלי הנשק, והנאשמים קיבלו את התשלום עבורם בשווי כולל של כמיליון שקלים. לעיתים במסגרת הפגישה בין הסוכן לנאשמים נעשה שימוש בכלי הנשק, על מנת לוודא את תקינותם. בין הנאשם לסוכן בוצעו כ-30 עסקאות במקומות כגון ירושלים, לוד ושטחי הרשות הפלשתינית.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ביצוע עבירות של סחר בנשק, קשירת קשר לביצוע פשע, שהייה בישראל שלא כדין וסיוע לסחר בנשק. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

מהפרקליטות נמסר כי: "הפעלת הסוכן המשטרתי וליווי החקירה מראשיתה על ידי הפרקליטות הינם חלק מהרחבת המאבק בתופעת כלי הנשק הבלתי חוקיים, והסכנה הכרוכה בהם. מעשיהם של הנאשמים מעידים על המסוכנות והתעוזה שלהם, ואנו בטוחים כי פעילותו של הסוכן סיכלה עסקאות נוספות ושימוש בלתי חוקי בנשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully