וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: אדם שפך יוגורט על נשים ללא חיג'אב בחנות - והן נעצרו

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 9:19

הרשויות הוציאו צו מעצר לתוקף - וכן לשתי הנשים, אם ובתה, על הפרת קוד הלבוש. למרות המחאות המתמשכות נגד החיג'אב, הנשיא ראיסי הדגיש כי החוק לא ישתנה ומחייב את נשות איראן

אדם משליך יוגורט על שתי נשים שנכנסו ללא כיסוי ראש לחנות, איראן/רויטרס

שתי נשים שנכנסו לחנות באיראן ללא כיסוי ראש הותקפו על ידי אדם שהשליך עליהן יוגורט. בעקבות התקרית, שאירעה בעיר הסמוכה למשהד שבצפון-מזרח המדינה, הרשויות הוציאו צו מעצר לתוקף - וכן לשתי הנשים, אישה ובתה, על הפרת קוד הלבוש של הרפובליקה האסלאמית.

איראן מתמודדת עם מספר הולך וגדל של נשים שסירות את הרעלות שלהן מאז מותה של צעירה כורדית מהסה אמיני, שנעצרה בספטמבר על הפרת קוד הלבוש ומתה במעצר משטרת המוסר. למרות המחאות הסוערות, שבהן נהרגו מאות אנשים, נשיא איראן איברהים ראיסי הבהיר אתמול כי החוק במדינה עדיין מחייב נשים לכסות את ראשן.

"אם אנשים מסוימים אומרים שהם לא מאמינים (בחיג'אב), זה טוב לנסות ולשכנע אותם, אבל הנקודה החשובה היא שיש דרשיה חוקית, וכיום החיג'אב הוא עניין חוקי", אמר הנשיא בדברים ששודרו בטלוויזיה הרשמית.

אדם משליך יוגורט על שתי נשים שנכנסו ללא כיסוי ראש לחנות באזור משהד, איראן, 1 באפריל 2023. רויטרס
תיעוד התקרית/רויטרס

ראש הרשות השופטת, רולאמחוסיין מחסני אז'האי, איים להעמיד לדין "ללא רחמים" נשים שיופיעו בציבור ללא כיסוי ראש, לאור המשך ההתרסה הגלויה נגד המשטר על ידי נשים שתועדו חשופות בקניונים, במסעדות וברחובות. "הופעה ללא כיסוי ראש משולה לעוינות לערכים שלנו", אמר ראש הרשות השופטת.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully