וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: לפחות שישה הרוגים ועשרות פצועים בסופת טורנדו במרכז המדינה

עודכן לאחרונה: 1.4.2023 / 12:26

סופת טורנדו הרסנית שפקדה שש מדינות במרכז ארצות הברית, ביניהן ארקנסו, אילינוי, איווה, ויסקונסין, מיסיסיפי וטנסי - הובילה למותם של כמה בני אדם ולעשרות פצועים. אחד מהקורבנות מת לאחר שנפצע כתוצאה מקריסת גג תיאטרון במהלך הופעה באילינוי

תיעוד הטורנדו מארקנסו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפחות שישה בני אדם נהרגו, ועשרות נוספים נפצעו בעקבות סופת טורנדו הרסנית שפקדה אתמול (שישי) שש מדינות במרכז ארצות הברית, ביניהן ארקנסו, אילינוי, איווה, ויסקונסין, מיסיסיפי וטנסי. אחד מהקורבנות מת לאחר שנפצע כתוצאה מקריסת גג תיאטרון במהלך הופעה באילינוי. יוזכר כי רק בשבוע שעבר, סופה קטלנית הכתה גם במיסיסיפי והובילה למותם של עשרות אנשים.

בתגובה, שירות מזג האוויר הלאומי של ארצות הברית הכריז על "מצב חירום" בבירת ארקנסו ליטל רוק, ובאזורים הסובבים אותה. כמו כן, השירות הזהיר כי 350 אלף בני אדם עומדים בפני סכנה ממשית של "טורנדו גדול והרסני". מושלת ארקנסו שרה האקבי סנדרס הכריזה גם היא על מצב חירום במדינתה, והדגישה כי נגרם בה "נזק משמעותי", לרבות באזורים במרכז המדינה.

מצידו, ראש עיריית ליטל רוק, פרנק סקוט, פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו ביקש מהמושלת שתשלח את כוחות המשמר הלאומי לסייע בהתמודדות עם נזקי הטורנדו.

כתוצאה מהטורדנו, עשרות בתים נהרסו ברחבי המדינות, גגות וקירות נתלשו ממבנים, עצים נעקרו וכלי רכב התהפכו. לא זו בלבד, ישנם לא מעט דיווחים על תושבים שנלכדו מתחת להריסות, ולפי שעה, למעלה מ-90 אלף בני אדם נותרו מנותקים מהחשמל. החשש הגדול כרגע בארה"ב הוא שמספר ההרוגים רק יעלה, וזאת לאור כמות הפצועים הגבוהה וכמות לא ידועה של לכודים.

מדינת ארקנסו, השוכנת בדרום ארה"ב, גובלת בלואיזיאנה בדרום, בטקסס בדרום-מערב, באוקלהומה במערב, במיזורי בצפון, ובטנסי ובמיסיסיפי במזרח. חיים בה למעלה מ-3 מיליון בני אדם, ובבירה ליטל רוק חיים 200 אלף איש מתוכם.

סופות הטורנדו המשיכו "להסתובב" ככל שהמשיך היום, ושירות מזג האוויר הלאומי טוען שהוא עוקב אחר עשרות דיווחים שונים על היתכנות לטורנדו בארקנסו, טנסי, אילינוי ואיווה, שגם שם תושבים רבים נותרו ללא חשמל, אם כי הנזק שנגרם לתשתיות ולבתים באותן המדינות - זניח באופו יחסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully