וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עיירה שלמה נמחקה": לפחות 23 הרוגים בעקבות סופת טורנדו קטלנית במיסיספי

עודכן לאחרונה: 25.3.2023 / 15:28

כוחות ההצלה המקומיים ממשיכים במאמצי החיפושים אחר ניצולים, כשהחשש המרכזי בארה"ב הוא שמספר ההרוגים יזנק ככל שיעברו השעות. "מעולם לא ראיתי דבר כזה", אמר אחד מתושבי העיירה. הנזק שנגרם לתשתיות במדינה הוא עצום, בתים שלמים נחרבו ואלפים נותקו מהחשמל

בווידאו: גלי ענק פוקדים את חופי פלורידה לקראת הוריקן ניקול/רויטרס

לפחות 23 בני אדם נהרגו כתוצאה מסופת טורנדו קטלנית שהכתה הלילה (בין שישי לשבת) במדינת מיסיסיפי, שבדרום מזרח ארצות הברית. לפי הדיווחים בכלי התקשורת השונים בארה"ב, הנזק שנגרם לתשתיות במדינה הוא עצום, כאשר בתים שלמים נהרסו ועשרות אלפי בני אדם נותקו מהחשמל. לפי שעה, ארבעה בני אדם מוגדרים נעדרים.

במקביל, כוחות ההצלה המקומיים ממשיכים במאמצי החיפושים אחר ניצולים, כשהחשש המרכזי בארה"ב הוא שמספר ההרוגים יזנק ככל שיעברו השעות. "מעולם לא ראיתי דבר כזה", אמר אחד מתושבי העיירה רולינג פורק, בריאיון לרשת CNN. "זו הייתה עיירה קטנה מאוד, ועכשיו היא נעלמה", הוסיף.

הטורנדו, שדווח לראשונה בשעה 20:50 שעון מקומי (04:50 לפנות בוקר בישראל), נע במהירות של 50 קמ"ש, כך לפי שירות מזג האוויר הלאומי של ארה"ב, וב-160 הקילומטרים שעבר, גרם לנזק רב לתשתיות ולצמחייה. בתים שלמים קרסו, גגות נעקרו, בנייני מגורים ניזקו וגם רשתות החשמל בחלק מהאזורים קרסו.

תיעוד הנזק מהעיירה רולינג פורק שבמיסיסיפי

הרשויות בארה"ב ציינו כי קיבלו דיווחים על לפחות 11 סופות טורנדו שונות שהכו ב-24 השעות האחרונות במיסיסיפי ובאלבמה השכנה. עדיין לא ברור אם ההרס האדיר הוא תוצאה של סופת טורנדו אחת או של כמה סופות.

במקביל לטורנדו הקטלני, את חלק מאזורי מיסיסיפי פקדה סופה קשה, והשילוב של שני אלו הוביל למטחי ברד עצומים. מהעיירה רולינג פורק שבמיסיסיפי, הטורנדו נע לעיירה סילבר סיטי שבמדינה, ולאחר מכן המשיך לערים ווינונה ו-אמורי שבמדינת אלבמה.

"אנו זקוקים לתפילות שלכם ולהגנת אלוהים הלילה", כתב הלילה מושל מיסיסיפי טייט בחשבון הטוויטר שלו. לאורך כל שעות הלילה, שירות החיזוי הלאומי של ארה"ב וגם זה של מיסיסיפי, פרסמו בחשבונות הטוויטר שלהם וברשתות החברתיות, הודעות המעדכנות על במצב, ובהם הזהירו את תושבי המדינות והעיירות השונות לתפוס מחסה ולהימנע מיציאה מהבתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully