וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספיק עם ה"כאילו": ההידברות על המהפכה המשפטית היא לא יותר מתרגיל של נתניהו | דעה

אביגדור ליברמן

עודכן לאחרונה: 30.3.2023 / 16:28

רה"מ מתכנן לקדם את החקיקה המטורללת מיד אחרי יום העצמאות, וכבר הניח על שולחן הכנסת את חוקי ההשתלטות על בית המשפט העליון. רוב הפוליטיקאים מנהלים מו"מ בכאילו, כדי למכור אשליות לציבור - אך אין דרך לכונן חוקה לישראל כל עוד החרדים מעורבים בשיחות

נתניהו: מתוך אחריות לאומית החלטתי להשהות את החקיקה כדי להגיע להסכמה רחבה/לע"מ

מספיק עם משחקי ה"כאילו". כולם מבינים שמהלך "ההידברות" של נתניהו הוא לא יותר מתרגיל הונאה. כל מטרתו זה למסמס את המחאה, להשקיט את התסיסה בתוך הליכוד, לעבור את ימי האבל ויום העצמאות, ולקדם את החקיקה המטורללת שוב במלוא הכוח, מיד עם תחילתו של מושב הקיץ של הכנסת בתחילת חודש מאי.

נתניהו לא עוצר לרגע, הוא כבר הניח על שולחן הכנסת את חוקי ההשתלטות על בית המשפט העליון. נתניהו גם ניסה להביא את חוק המתנות עבורו ועבור משפחתו להצבעה עוד לפני הפגרה וירוץ לקדם את החוק מיד אחריה. במקביל לשיחות שמתקיימות בבית הנשיא, ראינו את ההודעה של יריב לוין והטלגרם של נתניהו בהם הם מבטיחים ומבקשים להכין את דעת הקהל להמשך קידום ההשתלטות על מערכת המשפט.

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 12 במרץ 2023. רויטרס
הכול תרגיל הונאה. נתניהו/רויטרס

לצערי, רוב הפוליטיקאים מסתכלים יותר מדי על סקרי דעת הקהל ומבינים שהרבה יותר קל ונעים למכור אשליות לעם ישראל מאשר לבוא ולהגיד את האמת בפנים. אז הם מוכרים אשליות ומנהלים משא ומתן בכאילו, כאשר ידוע לכולם שבסוף התהליך נתניהו, כהרגלו, יסית ויאשים את האופזיציה ואת כל שאר העולם ואחותו בכך שלא הגיעו להבנות והסכמות.

ראיתי גם שלא מעט מאנשי האופוזיציה למדו לדקלם את צמד המילים "חוקה לישראל", לצערי גם זה במסגרת אותו משחק של כאילו. כי כל בר דעת יודע שלא הצלחנו לכונן חוקה מאז שנת 48' ועד היום, רק בגלל ההתנגדות העזה של הממסד החרדי. כך שכל אלו שמדברים על חוקה לישראל, אך בסתר ליבם בונים על קואליציה עם ש"ס ויהדות התורה, עובדים על הציבור בעיניים ולא אומרים את האמת. הדרך היחידה לכונן חוקה בישראל זה על ידי הקמת קואליציה ציונית ממפלגות ציוניות בלבד כאשר החוקה תתבסס על מגילת העצמאות והפרדת דת ומדינה.

לא מעט אנשים טובים אומרים לי שאי אפשר לכונן חוקה ללא תמיכה של עסקני ש"ס ויהדות התורה. בתור אחר ששנים ניסה להגיע עם ההנהגה החרדית להבנות, פשרות והסכמות בנוגע ללא מעט נושאים, ביניהם השוויון בנטל, גיור וכדומה, אני אומר בצורה ברורה - זה לא אפשרי. אני רוצה להזכיר שאנחנו מדברים בשפה העברית למרות ההתנגדות של הממסד החרדי בזמנו, ואנחנו חיים במדינת ישראל למרות שרוב ההנהגה החרדית התנגדה להכרזת העצמאות, במיוחד חזון איש והרבי מבריסק. לכן, אני קורא לחברי באופוזיציה - תפסיקו לשחק בכאילו, הגיע הזמן לומר את האמת, גם אם לומר את האמת היא דבר קשה ולא פופולרי.

חבר הכנסת אביגדור ליברמן הוא יו"ר מפלגת ישראל ביתנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully