וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על המשבר עם ארה"ב: למרות המחלוקות - הברית לא ניתנת לערעור

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 14:37

ראש הממשלה אמר בנאום בווידאו בכנס הדמוקרטיות של הבית הלבן כי "שום דבר לא יכול לשנות" את הברית בין שתי המדינות. זאת בעקבות הביקורת החריפה של ביידן על המהפכה המשפטית. "יש לנו הזדמנות היסטורית לחזק את הדמוקרטיה ולהחזיר את האיזון בין הרשויות", טען נתניהו

נשיא ארה"ב ביידן קורא לנתניהו לגנוז את המהפכה המשפטית/טוויטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) כי הברית בין ישראל לבין ארצות הברית "בלתי-ניתנת לערעור" למרות המחלוקות ביניהן. זאת אחרי שהנשיא ג'ו ביידן תקף בחריפות את המהפכה המשפטית שמקדמת הקואליציה וקריאתו לעצור אותה בהקדם.

"לארצות הברית ולישראל היו מפעם לפעם מחלוקות, אבל אני רוצה להבטיח לכם שהברית בין הדמוקרטיה הגדולה בעולם לבין הדמוקרטיה החזקה בלב המזרח התיכון - ישראל - בלתי ניתנת לערעור. שום דבר לא יכול לשנות זאת", אמר בנאום בווידאו שנשא בפסגת הדמוקרטיות של הבית הלבן.

נתניהו, שהודיע ביום שני על עצירת קידום החקיקה בעקבות מחאות הענק, התייחס בנאומו לשיחות שהחלו בין הקואליציה לאופוזיציה. "אנחנו בישראל בעיצומו של דיון ציבורי ער לגבי הדמוקרטיה. קידמתי פסק זמן שיאפשר קואליציה ולאופוזיציה לשבת ולהשיג קונצנזוס. אני חושב שזה אפשרי", אמר ראש הממשלה.

לדבריו, "כמה ממשלות הביעו דאגה ואני רוצה להבטיח לכם - גם בעיצומו של הדיון הציבורי הזה יש לנו הזדמנות היסטורית לחזק את הדמוקרטיה ולהחזיר את האיזון בין הרשויות וגם לעגן זכויות יסוד בקונצנזוס לאומי. אני חושב שזו הזדמנות שישראל חיכתה לה. צריך לעבור מהפגנות להסכם. אני רוצה להבטיח לכם שישראל הייתה, היא ותמיד תהיה דמוקרטיה תוססת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגשים בירושלים, 9 במרץ 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגשים בירושלים, 9 במרץ 2016/לשכת העיתונות הממשלתית

ביידן אמר הלילה כי הוא מודאג מהמצב בישראל, בדיוק כמו תומכים אחרים שלה. "ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו מטה", הדגיש. "אני מודאג ורוצה שהם יסדרו את זה. הם לא יכולים להמשיך בדרך הזו ואני הבהרתי זאת".

ביידן הוסיף כי נכון להיום ובפרט בתקופה הקרובה, אין בכוונתו להזמין את ראש הממשלה לביקור בבית הלבן. "מקווה שנתניהו יפעל בצורה שתאפשר להגיע לפשרה אמיתית, אבל נחכה ונראה", אמר. על המהפכה המשפטית אמר הנשיא האמריקני שהוא מצפה שנתניהו "ייסוג ממנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully