וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישפר את המודיעין על מדינות אויב: זה הלוויין אופק 13 ששיגר משרד הביטחון

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 13:23

משרד הביטחון והתעשייה האווירית שיגרו הלילה בהצלחה את לוויין הריגול לחלל, ולפי ראש המנהלת למחקר ופיתוח אמצעי לחימה מדובר במבצע טכנולוגי מורכב. הלוויין יצלם באיכות יוצאת דופן, בכל מזג אוויר "ויסייע למדינת ישראל לקבל החלטות נכונות"

בווידאו: שיגור הלוויין ׳אופק 13׳ וההיערכות לשיגור/משרד הביטחון והתעשייה האווירית

ישפר את תמונת המודיעין על מדינות אויב, יסייע לישראל לקבל החלטות חשובות, מצלם בכל מזג אוויר ומסמן קפיצת מדרגה טכנולוגית עבור קהילת המודיעין - כך תיארו את הלווין אופק 13 בכירים במשרד הביטחון לאחר שיגורו הלילה (רביעי) לחלל.

אבי ברגר, ראש מנהלת החלל במנהל המחקר והפיתוח של אמצעי לחימה במשרד הביטחון (מפא"ת), סיפר על ההתרגשות מהמאמץ הטכנולוגי שצלח. "אתמול בלילה השלמנו בהצלחה מבצע מורכב, מהמרגשים שהיו לי. אופק 13 - לווין שמוציא תמונה שרואים בה כמו תמונה רגילה ובה מתבססים על טכנולוגיה שמאפשרת לייצר אור דרך קרינה אלקטרו מגנטית", הסביר ברגר על הלוויין.

עוד הוא פירט על הטכנולוגיה ואמר כי "המשמעות המבצעית היא שאנחנו רואים גם בלילה וגם ביום. המצלמה שלו חודרת עננים, בכל תנאי מזג אוויר. השיגור היה רהוט, נומינלי, על פי התוכנית המקורית וכעת הוא משייט לו בחלל ומייצר אינדיקציות ראשונות". אופק 13 מצטרף לשורה של לוויינים ששיגרו משרד הביטחון ותעשיה אווירית בשנים האחרונות, ושפועלים באופן שוטף יחד עם יחידה 9900 באגף המודיעין של צה"ל. "הוא ייצר מודיעין מאוד משמעותי מהחלל", אמר ברגר.

משרד הביטחון והתעשייה האווירית שיגרו בהצלחה את לוויין ׳אופק 13׳ לחלל, 29 במרץ 2023. אגף דוברות וקשרי ציבור, משרד הביטחון
שיגור אופק 13, הלילה/משרד הביטחון, אגף דוברות וקשרי ציבור
משרד הביטחון והתעשייה האווירית שיגרו בהצלחה את לוויין ׳אופק 13׳ לחלל, 29 במרץ 2023. אגף דוברות וקשרי ציבור, משרד הביטחון
שיגור אופק 13, הלילה/משרד הביטחון, אגף דוברות וקשרי ציבור

בועז לוי, מנכ"ל תעשייה אווירית, אמר: "זו עוד עין בחלל, עוד יכולות. זהו יום חג למדינת ישראל. יסייע למדינת ישראל לקבל החלטות נכונות. אנחנו משגרים לוויין כזה עם יכולות נוספות. עוד תוצרים מותאמים לצורכי מערכת הביטחון. שיגור מעין זה דווקא בימים האלה מייצג את כל הטוב והמיוחד במדינת ישראל. יש למעט מדינות בעולם טכנולוגיות מסוג זה. הלוויין נע במסלול שלו בכדור הארץ. מסלול מדויק ביותר. חולף על פני כדור הארץ אחת לשעה וחצי ואנחנו מדברים מאז השיגור בשעה 02:00 לפנות בוקר. לומדים את מצבו וכרגע אנחנו עושים בדיקות לכל אחת מהמערכות שלו".

שיגורו הלילה של הלוויין בוצע באמצעות משגר לוויינים מסוג "שביט", משדה ניסויים במרכז הארץ. מדובר בלוויין תצפית מכ"מי בעל יכולות מתקדמות. עם כניסתו למסלול סביב כדור הארץ, יעבור הלוויין סדרת בדיקות המיועדות לאימות תקינותו ורמת ביצועיו. את פיתוח וייצור הלוויין והמשגר מוביל משרד הביטחון, באמצעות מנהלת החלל במפא"ת. התעשייה האווירית הינה הקבלן הראשי של הפרויקט - חטיבת מערכות טילים וחלל, בהובלת מפעל "חלל", מובילה את הפרויקט בשיתוף עם חטיבת "אלתא" ומפעלים נוספים בחברה. חברות "תומר", חברה ביטחונית ממשלתית, ו"רפאל" ייצרו את מנועי טיל השיגור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully