וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל שיגרה לחלל את הלוויין "אופק 13"

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 13:27

לוויין הריגול שוגר לחלל בהצלחה ב-02:10 לפנות בוקר משדה ניסויים במרכז הארץ. הלווין בעל היכולות המתקדמות יעבור סדרת בדיקות כדי לאמת את רמת הביצועים שלו עם כניסתו למסלול סביב כדור הארץ

בווידאו: שיגור הלוויין ׳אופק 13׳ וההיערכות לשיגור/משרד הביטחון והתעשייה האווירית

משרד הביטחון, צה"ל והתעשייה האווירית שיגרו הלילה (רביעי) לחלל את הלוויין "אופק 13". הלוויין שוגר בהצלחה באמצעות משגר לוויינים מסוג "שביט", משדה ניסויים במרכז הארץ.

לוויין הריגול הישראלי שוגר לחלל בהצלחה ב-02:10 לפנות בוקר משדה ניסויים במרכז הארץ. הלוויין, בעל היכולות המתקדמות, יעבור סדרת בדיקות כדי לאמת את רמת הביצועים שלו עם כניסתו למסלול סביב כדור הארץ. את הלוויין שיגרו מנהלת החלל במנהל למחקר ולפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית שבמשרד הביטחון, יחד עם צה"ל והתעשייה האווירית.

ישראל שיגרה לחלל את הלווין "אופק 13". 29 במרץ 2023. בן נתניאל, אתר רשמי
תיעוד ברשת של השיגור, הלילה/אתר רשמי, בן נתניאל

בפיתוח מעורבים גם גורמים שונים מצה"ל, בהם יחידה 9900 באגף המודיעין וחיל האוויר. התעשייה האווירית הינה הקבלן הראשי של הפרוייקט והובילה את הפרויקט בשיתוף עם חטיבת "אלתא" ומפעלים נוספים בחברה. חברות "תומר" ו"רפאל" ייצרו את מנועי טיל השיגור.

שר הביטחון יואב גלנט שנכח בחדר הבקרה בעת שיגור הלוויין אמר כי זהו הישג חשוב מאין כמוהו. "מי שנזקק להוכחה נוספת לחדשנות הטכנולוגית פורצת הדרך המאפיינת את מערכת הביטחון הישראלית - קיבל אותה היום באופן מובהק", אמר.

"ישראל כבר הוכיחה פעמים רבות את יכולותיה המגוונות בתחום החלל והיא נמנית על שורה מצומצמת של מדינות האוחזות ביכולות אלו, אותן נמשיך לפתח ולהעמיק", הוסיף גלנט. "ההישג בו אנו יכולים להתגאות היום נשען, בראש ובראשונה, על היצירתיות, הכישרון והדבקות במשימה של המהנדסות, המהנדסים וכלל אנשי המקצוע המעולים השותפים במשימה. נמשיך להוכיח כי גם השמיים אינם הגבול עבור מערכת הביטחון הישראלית, המשפרת את יכולות הפעולה שלה בכל מימד ולמול מגוון אתגרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully