וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט נעדר, חוק התקציב עבר בקריאה ראשונה

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 19:51

חוק התקציב עבר בקריאה ראשונה, ברוב של 63 מול 55. החוק שהונח על שולחן הכנסת לא כולל את מיליארדי הכספים הקואליציוניים. אלה צריכים לעבור הליך של אישור בממשלה - אלא שדיון בנושא לא התקיים. גלנט נעדר מההצבעה, לאחר שהודח מתפקידו כשר הביטחון בידי נתניהו

בווידאו: גלנט קרא לעצירת החקיקה: "ישנה סכנה מידית לביטחון המדינה"/צילום: דוברות משרד הביטחון

התקציב עבר היום (שני) בקריאה ראשונה ברוב של 63 תומכים מול 55 מתנגדים. יואב גלנט, שהודח מתפקידו כשר הביטחון על ידי נתניהו, נעדר מההצבעה. התקציב יעמוד ב-2023 על 484 מיליארד שקלים, וב-2024 על 514 מיליארד שקלים.

על אף שהתקציב אושר בממשלה, החוק שהונח על שולחן הכנסת לא כולל את מיליארדי הכספים הקואליציוניים שצריכים לעבור הליך של אישור בממשלה. אלא, שדיון בנושא לא התקיים. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קבע כי לא יצביע בעד התקציב, מכיוון שתוספת התקציב שהובטחה למשרדו בסך 9 מיליארד שקלים, לא נכללת בהצעה שהונחה על שולחן הכנסת - אך לבסוף, הצביע בעד.

יואב גלנט נעדר מההצבעה על התקציב - שהמשך הכנסת תלויה באישורו. זאת, לאחר שהודח בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתפקידו כשר הביטחון, בעקבות קריאתו לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית. נתניהו טען כי פיטר את גלנט בשל "תגובה רפה לסרבנות". אם התקציב לא יאושר, הכנסת תתפזר עד סוף חודש מאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully