וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובודיבקה נמחקת": תושבים נקראו לפנות את העיר במזרח אוקראינה

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 15:22

"הסיכויים של העיר גרועים ביותר. בכל יום בניין רב קומות נהרס. לא עבר יום בשבועיים האחרונים שבו לא הפגזנו. לכן אתם צריכים לצאת מפה, אתם צריכים להתכונן לכך. בעיקר מי שיש לו ילדים. המציאות מראה שהתחבאות במרתפים לא תציל אתכם", כתב גורם בכיר

כוחות רוסיים ואוקראיניים נמצאים כעת "בשלב האינטנסיבי ביותר" של הקרב על השליטה בעיר בחמוט. אולקסנדר סירסקי, מפקד כוחות היבשה של אוקראינה, אמר כי "אנחנו בעיצומו של השלב האינטנסיבי ביותר בקרב על בחמוט. המצב קשה. האויב סופג הפסדים משמעותיים מבחינת כוח אדם, נשק וציוד צבאי, אך ממשיך לתקוף".

קבוצת ואגנר של שכירי חרב שנלחמים לטובת רוסיה באוקראינה, טענה כי רשמה הישגים בבחמוט, אף שלדברי גורמים אוקראיניים, הכוח של מוסקבה הולך ואוזל.

חיילים אוקראינים מטיסים מל"ט ליד בחמוט, אוקראינה, נובמבר 2022. רויטרס
חיילים אוקראינים בבחמוט/רויטרס
בווידאו: צילומי לוויין מראים את ההרס בבחמוט/רויטרס

במקביל, הרשויות בעיר האוקראינית אובודיבקה, שנמצאת בחבל דונצק במזרח המדינה, קראו לתושבים להתפנות על רקע הפגזות רוסיות שמשבשות את שירותי הסלולר והחשמל.

החל מאתמול (ראשון), התשתיות בעיר "הפסיקו לפעול על רקע ההפגזות היומיומיות", אמר ויטלי ברבש מהממשל הצבאי בפוסט בטלגרם. "העיר נמחקת מעל פני כדור הארץ. אתם חייבים לעזוב את העיר אם עובדי התשתיות מפונים", הוא אמר. "נפנה את העובדים בכמה שלבים. היום היתה הפגזה ליד כל מתקן תשתיות".

"הסיכויים של העיר גרועים ביותר. בכל יום בניין רב קומות נהרס. לא עבר יום בשבועיים האחרונים שבו לא הפגזנו. לכן אתם צריכים לצאת מפה, אתם צריכים להתכונן לכך. בעיקר מי שיש לו ילדים. המציאות מראה שהתחבאות במרתפים לא תציל אתכם לאור המתקפות האוויריות. בקרוב, העיר תיהפך למריאנקה השנייה - כלומר, שום דבר לא יוותר ממנה".

ובמריופול, התפוצצה אתמול מכונית של קצין רוסי בכיר בעיר הכבושה בדרום אוקראינה. ראש העיר ואדים בויצ'נקו אמר כי "ההתנגדות במריופול תקפה במריופול הכבושה, פוצצה מכונית של קצין בכיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully