וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאוס בנתב"ג לאחר ההכרזה על שביתה: "מוכנים לעמוד כאן שעות"

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 12:29

דובר רשות שדות התעופה מסר כי הצ'ק אין לנוסעים ממשיך כרגיל על אף ההכרזה על שביתה בעקבות המשך קידום הרפורמה המשפטית. "לא זוכרים שההסתדרות השביתה בתקופת ההתנתקות", אמרו נוסעים זועמים לארה"ב. אלי שטס לרומא: "מתעכבים באהבה, רק שיעצרו את החקיקה"

בווידאו: שביתה בנתב"ג כמחאה נגד המהפכה המשפטית/מירב כהן

נוסעים רבים ממתינים היום בצהריים (שני) בנמל התעופה בן גוריון. לאחר הודעת ההסתדרות על שביתה כללית במשק והצטרפות של ועד עובדי רשות שדות התעופה לשביתה ולהפסקת ההמראות מנתב"ג.

דובר רשות שדות התעופה עופר לפלר אמר לוואלה! כי הצ'ק אין לנוסעים ממשיך כרגיל. "22 טיסות מעוכבות מעל חצי שעה ומטוס אחד מאבו דאבי החליט לא להגיע בגלל ההשבתה ולכן החליטו לא לעשות להם צ'ק אין. כרגע החלטנו שכל הנוסעים יסיימו את תהליך הכניסה והבידוק כך שברגע שיחזרו ההמראות - הן יעלו למטוס".

הדעות בקרב הנוסעים חלוקות. "אנחנו מקוות להספיק להגיע לטיסת הקונקשן שלנו", סיפרה לוואלה! הודיה ואחינועם שנוסעות לאבו דאבי. "אנחנו בעד הרפורמה ונגד השביתה. ככה לא עושים הידברות, תדברו בכנסת ולא על חשבון החופש שלנו".

יצחק ורבקה מקריית יערים טסים לארה"ב וזעמו על השביתה: "גם אם אנחנו צריכים לעמוד פה שבוע, אנחנו נסכים. רק שלא יעצור את החקיקה ולא יתקפל. ההסתדרות הפכה לגוף פוליטי ובחרה צד. בהתנתקות, ההסתדרות לא השביתה את המדינה".

מנגד, אלי שטס לרומא תומך: "אנחנו מוכנים לעמוד כאן שעות העיקר שיעצרו את החקיקה. אני מתנצל שאנחנו טסים ולא בהפגנות. אנחנו מתעכבים באהבה, רק שייצא מהשביתה משהו".

תורים בנתב"ג. אבשלום ששוני, פלאש 90, פלאש 90
תורים בנתב"ג בעקבות השביתה/פלאש 90, אבשלום ששוני, פלאש 90
לוח ההמראות בנתב"ג, היום. אבשלום ששוני, פלאש 90, פלאש 90
לוח הטיסות בנתב"ג, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני, פלאש 90
ארנון בן דוד מסע"ת ההסתדרות , מרץ 2023. יותם רונן
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, היום/יותם רונן

לורן מטקסס טסה למדריד ואמרה: "נהנינו מאוד מהחופשה בישראל. עכשיו אני מרגישה רע בשבילכם כי זה מרגיש שהממשלה שלכם לא יודעת מה לעשות. אני מקווה שתצליחו לפתור את זה כי אנחנו רוצות לחזור לכאן".

במקביל, גם ועד עובדי אל על הודיע על שביתה. "כולנו מרגע זה מצטרפים למחאה לעצירת העם. מדינת ישראל נמצאת על סף מלחמת אזרחים וכולנו חייבים לעצור עכשיו ומיד", נכתב בהודעת הוועד. "מבקש להוציא הנחיה על עצירת עבודה מרגע זה ועד להודעה חדשה".

אחרי הודעת יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, הודיעו בהנהלת השלטון המקומי, בראשות חיים ביבס מבכירי הליכוד, שגם הם יצטרפו לשביתה במשק. אחת מהמשמעויות הצפויות היא שביתה בגנים, שלא יפעלו בלי סייעות.

גם ההסתדרות הרפואית מצטרפת לשביתה מלאה, עד להודעה על מסלול ברור ורציני של הידברות, בדרך להסכמות רחבות. "לא נסתפק בעצירת החקיקה ללא תוכן מהותי יותר שיבטיח הגנה על זכויות המטופלים", נמסר. השביתה תכלול את בתי החולים הציבוריים ואת מרפאות הקהילה.

גם קניוני ועזריאלי וביג הודיעו על סגירת החנויות ובעלי עסקים, בהם בעלי רשת פוקס הראל ויזל, הצטרפו לשביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully