וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניסיון להפיכה שלטונית"; נתניהו: לבית המשפט העליון אין סמכות לדון בענייני

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 20:08

רה"מ דחה באמצעות פרקליטו את הפנייה לבג"ץ שהוגשה עקב נאומו, בו הודיע כי יעסוק בפומבי במהפכה המשפטית - ובכך הפר את הסדר העניינים עליו הוא חתום. "ההכרעה בעניין אינה בסמכות העליון, דין העתירה להידחות על הסף", טען. "ניסיון הפיכה שלטונית בחסות ביהמ"ש"

בווידאו: נתניהו: "מאמין שאפשר להביא רפורמה שתתן מענה לשני הצדדים"/צילום: לע"מ

פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד מיכאל ראבילו, דחה הערב (ראשון) את הפנייה לבג"ץ בעקבות הפרת הסדר העניינים עליו הוא חתום וטען כי "ההכרעה בעניין האמור בעתירה אינה בסמכותו של בית המשפט העליון, ומשכך דין העתירה להידחות על הסף".

התנועה לאיכות השלטון הגישה הבוקר בקשה לבג"ץ לחייב את נתניהו בביזיון בית המשפט, בעקבות נאומו בשבוע שעבר בו הודיע כי הוא "נכנס לאירוע" המהפכה המשפטית. לטענת התנועה, נתניהו לא מכבד את פסיקת בית המשפט, והיא ביקשה לגזור עליו קנס ואף מאסר.

"מן הראוי היה לדחות את העתירה על הסף, היות שהעותרים ביקשו להחליף את נבחרי העם ולהדיח ראש ממשלה מכהן ללא החלטה וללא כל סמכות", הגיב נתניהו לבקשת התנועה.

בנימין נתניהו נואם בנושא המהפכה המשפטית. 23 במרץ 2023. לע"מ, צילום מסך
"ניסיון חמור ביותר לגרור את מערכת המשפט לתוך הקלחת הפוליטית"/צילום מסך, לע"מ

לטענת פרקליטו של נתניהו, הפנייה לבג"ץ היא "ניסיון חמור ביותר לגרור את מערכת המשפט לתוך הקלחת הפוליטית ולגרום לה להחליט בניגוד לחוק ובניגוד להכרעת המוסדות הדמוקרטיים הנבחרים, וזאת ללא כל סמכות מפורשת בחוק. שום משחקי מילים לא יוכלו להסתיר את העובדה שיש כאן ניסיון לעקר מן השורש את רעיון ריבונות העם - ולבצע הפיכה שלטונית בחסותו של בית המשפט הנכבד".

עוד הוסיף כי "עמדת ראש הממשלה היא כי דין העתירות להידחות על הסף מחמת חוסר סמכות והיעדר עילה להתערבות שיפוטית. אחר העברת חוק הנבצרות, ההכרעה בעניין האמור בעתירה אינה בסמכותו של בית המשפט הנכבד, ומשכך דין העתירה להידחות על הסף. גם לפני קבלת החוק האמור מן הראוי היה לדחות את העתירה על הסף, היות שהעותרים ביקשו למעשה מבית המשפט הנכבד, במסווה של עתירה "מנהלית", להחליף את נבחרי העם ולתת צווים המורים בפועל על הדחת ראש ממשלה מכהן וחילופי שלטון ללא החלטה של נבחרי העם בכנסת, וללא כל סמכות קבועה בחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully