וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בהתייעצויות: "טרם החליט אם לקיים את ההצבעה על המהפכה המשפטית השבוע"

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 19:55

רה"מ עורך התייעצויות עם לוין וקיש, ובוחן האם לקיים כמתוכנן את ההצבעה על המהפכה המשפטית השבוע, וזאת מחשש שגלנט ואדלשטיין ימנעו או יתנגדו. שיקול נוסף שלוקח נתניהו היא מחאת המילואימניקים, במסגרתה הודיעו רבים כי לא יתייצבו לשירות כבר השבוע אם החקיקה תאושר

בווידאו: נתניהו: "מאמין שאפשר להביא רפורמה שתתן מענה לשני הצדדים"/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן האם לקיים את ההצבעה על הצעת החוק במסגרת המהפכה המשפטית השבוע כמתוכנן, זאת בשל החשש כי שר הביטחון יואב גלנט וח"כ יולי אדלשטיין ימנעו או יתנגדו בהצבעה. בשעות אלה עורך ראש הממשלה התייעצויות בין היתר בעניין זה עם שר המשפטים יריב לוין ועם שר החינוך יואב קיש.

במצב בו יצביעו נגד החוק או ימנעו ממנו גלנט ואדלשטיין, לקואליציה אמורים להיות 62 חברי כנסת שיתמכו בהצעה לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. ואולם, נתניהו חושש מגורם מפתיע שיוביל לבסוף להפסד בהצבעה.

שיקול נוסף שלוקח נתניהו בהחלטה זו היא מחאת המילואימניקים, במסגרתה הודיעו רבים כי לא יתייצבו לשירות כבר השבוע אם החקיקה תאושר.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו עם שר המשפטים יריב לוין במהלך דיון והצבעה באולם הישיבות של הכנסת. ב-6 במרץ 2023.. יונתן זינדל, פלאש 90
טרם החליט אם לדחות את החקיקה. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

לוין וקיש מתנגדים לדחיית או עצירת החקיקה, וסבורים כי יש להצביע על ההצעה לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כבר השבוע. עד כה, רק ראשי הסיעות החרדיות הודיעו בפומבי כי יתמכו בהחלטה כזאת של נתניהו אך בעוצמה יהודית וחלק מהח"כים בליכוד מתנגדים לכך נחרצות.

בכירים בקואליציה טענו כי נתניהו "טרם גיבש החלטה סופית האם לקיים את ההצבעה השבוע או לדחות אותה לאחר הפגרה ועל כן ישיבת ראשי הקואליציה נדחתה למחר". לדבריהם, "זאת תהיה טעות. התגובה בימין תהיה חריפה יותר, גם ברמה הציבורית וגם ברמה הקואליציונית. על נתניהו לדעת זאת לפני כל החלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully