וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבה ששברה את האגן וקיבלה גלגלים

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 15:40

מה קורה כשצבה שוברת את האגן ומתקשה בהליכה? בבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים חשבו על פתרון יצירתי - גלגלים. למשימה המיוחדת נרתמו קבוצת הרובוטיקה של תיכון הדרים בהוד השרון, שמיהרה למצוא לצבה כלים שיאפשרו לה לשוב וללכת

בווידאו:צבה שברה את האגן וחיברו לה גלגלים במקום/שירה ענבר דנין

מה קורה כשצבה שוברת את האגן ומתקשה בהליכה? בבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים חשבו על פתרון יצירתי - גלגלים.

בסוף חודש פברואר, מתנדבי ה"חי-בולנס" של רשות הטבע והגנים הביאו לבית החולים לחיות בר של הספארי ברמת גן, צבה שנמצאה באזור מעלה אדומים, שסבלה משבר באגן ומחולשה ברגליים. לאחר שעברה צילומי רנטגן, מנהל בית החולים לחיות בר, פרופסור דודו אשחר, גילה כי הסיבה לחולשתה היא שבר באגן, שבעקבות כך היא הצבה התקשתה ללכת.

כדי לאפשר לשבר באגן להתאחות, היה צורך לקבע את הרגליים האחוריות שלה ולמנוע ממנה את השימוש בהן. פתחי יציאת הרגליים האחוריות נחבשו בפלסטרים, באופן שהקשה על הצבה להתנועע בחופשיות. בבית החולים חשבו על פתרון יצירתי - להתקין לצבה גלגלים.

צבה שברה את האגן וחיברו לה גלגלים במקום. שירה ענבר דנין, אתר רשמי
צבה שברה את האגן וחיברו לה גלגלים במקום/אתר רשמי, שירה ענבר דנין

כדי לייצר עבור הצבה גלגלים מותאמים אישית, ליעד צוקר, אחד מבני השירות של בית החולים פנה לקבוצת הרובוטיקה של תיכון הדרים בהוד השרון, "הדרים טים 3075", והם נרתמו למשימה. יממה לאחר מכן, התלמידים אף הגיעו לבית החולים עם גלגלים וצירים מלגו, כאלו שעשויים להתאים למידותיה ולהליכתה של הצבה.

צוות בית החולים בחר את החלקים המתאימים ביותר למידותיה, והרכיב מהם ציר עם גלגלים שהודבק בדבק מיוחד לשריון של הצבה. במהרה, הצבה למדה ללכת "על גלגלים", ולפי מה שסיפרו בבית החולים, היא מפגינה שליטה מרשימה במיומנות החדשה שרכשה.

לדברי פרופסור אשחר, הצבה צפויה להישאר במצב הזה כמה שבועות שבסיומם, ייתכן והשבר באגן יתאחה, הגלגלים התותבים יוסרו והצבה תוכל לשוב בחזרה אל הטבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully