וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האובדן יורגש לנצח": במיסיסיפי מתעוררים לבוקר של הרס בלתי נתפש

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 11:30

26 בני אדם נהרגו במיסיסיפי ובאלבמה, מבנים נהרסו כליל, עצים נעקרו מהשורשים וכלי רכב התעופפו באוויר: "זאת היתה אחת מסופות הטורנדו בנדירות ביותר בתולדות מיסיסיפי בשל עוצמתה והזמן שנמשכה". מצב חירום הוכרז במדינה

בווידאו: הרס נרחב במיסיסיפי לאחר טורנדו עוצמתי/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אישר הלילה (ראשון) את ההכרזה על מצב חירום במיסיסיפי, לאחר שסופת טורנדו עוצמתית פקדה את המדינה וגבתה את חייהם של 26 בני אדם. ביידן גם הורה לשלוח סיוע פדרלי לאזורים שניזוקו, על פי הצהרה של הבית הלבן.

מטאורולוגים עדיין לא הצליחו לקבוע את היקף הסופה ואם היתה "טורנדו אחד ארוך שגרם את כל הנזק, או אם מדובר בשתי סופות", אמרה ג'ני אלקינס, מטאורולוגית בשירות מזג האוויר הלאומי.

סופת הטורנדו מחקה כמעט כליל את העיירה רולינג פורק בדלתת המיסיסיפי, שאוכלוסייתה מונה כאלפיים אנשים. הסופה עקרה עצים בני עשורים, על שורשיהם, שנפלו לאחר מכן על בתים ומכוניות. תחנת כיבוי אש נהרסה כליל, כמו גם מבנים רבים. בחלקים של העיירה, הסופה היתה כה עוצמתית עד כי שרידי מבנים נערמו זה על גבי זה, כבישים נחסמו בשל חוטי חשמל שנפלו וערמות כלי רכב הרוסים.

ראש העיר רולינג פורק אלדריג' ווקר אמר ל-CNN כי "העיר שלי נעלמה". לדבריו, תושבים נמצאו לכודים בבתיהם, חלקם הובהלו לבתי חולים, וצוותי חירום מחפשים אחר ניצולים נוספים.

טורנדו במיסיסיפי. רויטרס
ההרס בעקבות הטורנדו/רויטרס
טורנדו במיסיסיפי. רויטרס
ההרס בעקבות הטורנדו/רויטרס
טורנדו במיסיסיפי. רויטרס
ההרס בעקבות הטורנדו/רויטרס

הסופה המשיכה אתמול בכיוון צפון-מזרח, לאחר שגרמה לנזק נרחב בעיירות השכנות, סילבר סיטי ו-וינונה. היא לוותה במטחי ברד בגודל של כדורי גולף. ההרס נמשך גם בעיירה בלק הוק, שם בתים נהרסו, בניינים ועצים קרסו. כריס אלפורד, תושב העיירה, אמר כי אנשים נמצאו לכודים במכוניותיהם וכי מבנים חשובים כמו כנסייה בפטיסטית ומרכז קהילתי נמחקו. "האזור נהרס לגמרי. אנשים זקוקים לעזרה", הוא אמר לאתר NPR.

טורנדו במיסיסיפי. רויטרס
ההרס בעקבות הטורנדו/רויטרס
טורנדו במיסיסיפי. רויטרס
ההרס בעקבות הטורנדו/רויטרס
סופת טורנדו במיסיסיפי. רויטרס
ההרס בעקבות הטורנדו/רויטרס

בסך הכל, הסופה התפרשה על פני כ-270 ק"מ ונמשכה כשעה, דבר "מאוד נדיר", אמר המטאורולוג לאנס פרילו. "זאת היתה אחת מסופות הטורנדו בנדירות ביותר בתולדות מיסיסיפי בשל עוצמתה והזמן שנמשכה" הוא הוסיף. ככל הנראה, סופה נוספת, חלשה יותר, פקדה את מיסיסיפי, הוא אמר, אך זה עדיין לא אושר.

"זה אירוע נוראי", אמר מושל מיסיסיפי טייט ריבס. "הלב נשבר. אין דרך אחרת לתאר זאת. זה שובר את הלב. האובדן יורגש בעיירות האלה לנצח", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully