וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופות טורנדו, שלג, ברד ורוחות עזות לקראת חג המולד בארה"ב

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 12:51

סערת חורף עושה דרכה ברחבי ארצות הברית, כולל סופות טורנדו בחלקים מאוקלהומה וטקסס, בעוד במרכז המדינה - מהרי הרוקי ועד המערב התיכון - מתכוננים לסופת שלג עוצמתית במיוחד

בווידאו:מזג אוויר סוער, סופות וטורנדו בארצות הברית/צערכת וואלה!

סערה עצומה עושה דרכה ברחבי ארצות הברית, כולל סופות טורנדו בחלקים מאוקלהומה וטקסס, בעוד במרכז המדינה - מהרי הרוקי ועד המערב התיכון - מתכוננים לסופת שלג עוצמתית במיוחד.

אזור שמתפרש ממונטנה עד למערב נברסקה וקולורדו נמצא תחת התראות סופת שלג (Blizzard), ושירות מזג האוויר הלאומי של ארצות הברית אמר אתמול (שלישי) כי כ-61 ס"מ של שלג צפויים לרדת בכמה אזורים במערב דקוטה הדרומית וצפון מערב נברסקה. קרח וגשם מעורב בשלג צפויים במישורים הגדולים.

בעיר וויין באוקלהומה דווח על נזקים לאחר שטורנדו פקד את האזור אתמול. בסרטונים של רשת הטלוויזיה KOCO נראה נזק משמעותי לבתים קווי חשמל קרסו. לא דווח על הרוגים או פצועים, אמר שריף מחוז מקליין, בריאן מורל. על פי שירות מזג האוויר הלאומי, הרוחות של הטורנדו הגיעו לעוצמה של 179-211 קמ"ש. הטורנדו מוגדר קטגוריה 2 מתוך 5.

בטקסס, לפחות שתי סופות טורנדו פקדו את אזור דאלאס-פורת וורת. שירות מזג האוויר הלאומי הזהיר מפני קרח בעובי 2.5 ס"מ שייווצר על הקרקע, ורוחות של עד כ-70 קמ"ש בחלקים מאייווה, מינסוטה ודקוטה הדרומית. הפסקות חשמל, נזק לעצים, ענפים שנפלו ותנאים מסוכנים בכבישים מאיימים על האזור. מערב נברסקה כולה נמצאת תחת התראת סופה ועל פי שירות מזג האוויר, 51 ס"מ של שלג צפויים לרדת בשילוב של רוחות בעוצמה של 80 קמ"ש.

אוטובוס נוסעים התהפך ביוטה בשל תנאי מזג אוויר קשים. טוויטר, צילום מסך
אוטובוס נוסעים התהפך ביוטה/צילום מסך, טוויטר
שלג כבד מכסה כביש בקליפורניה. טוויטר, צילום מסך
שלג כבד מכסה כביש בקליפורניה, שבת/צילום מסך, טוויטר

מחלקת התחבורה של נברסקה סגרה כבישים מהירים בשל שלג כבד ורוחות עזות והמליצה לתושבים להישאר בבתים. מחלקת בטיחות הציבור של דקוטה הדרומית צייצה כי "זאת סופה שאי אפשר להתלוצץ עליה".

סופות טורנדו, רוחות חזקות, ברד ושיטפונות בזק פקדו את מזרח טקסס, לואיזיאנה ומערב מיסיסיפי. ההתראות כוללות גם את אלבמה ופלורידה. מזג האוויר הסוער הוא חלק מהמערכת שהתחילה בסיירה נבאדה בסוף השבוע והורידה שלג רב באזור. בצפון יוטה, אוטובוס תיירים החליק על השלג והתהפך על צדו לאחר שהנהג איבד שליטה. 23 נוסעים נפצעו, חלקם באופן קשה.

הסופה צפויה לנוע לצפון מזרח ומרכז הרי האפלצ'ים עם שלג וטמפרטורות קפואות, על פי התחזית. בדרום, הסופה צפויה לנוע לכיוון דרום מערב מיסיסיפי ומלווה בהתראות מפני שיטפונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully