וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש להפרות סדר: המשטרה פינתה מתפללים שתכננו לישון באל-אקצא

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 8:11

המשטרה אמרה כי מאות אנשים נותרו במסגד בניגוד להסכמים המוקדמים לקראת תחילת רמדאן, וציינה כי הם פונו מחשש שחלקם ינסו להפר את הסדר במהלך הבוקר

בווידאו: היערכות משטרת ירושלים לקראת הרמדאן/דוברות משטרת ישראל

המשטרה פינתה הלילה (ראשון) מאות מתפללים ששהו במסגד אל-אקצא במהלך הלילה, מחשש להפרות סדר בבוקר. לפי המשטרה, לאחר סיום תפילות רמדאן בהר הבית וסגירתו, התבצרו במקום מאות אנשים, בניגוד מוחלט לסיכום עם אנשי הווקף לקראת רמדאן וכללי המקום. המשטרה הוסיפה כי במסגרת ההכנות המקדימות לחודש רמדאן, הוכנו מסגדים מחוץ לשטח הר הבית לצורך לינה בהם.

לפי המשטרה, בעקבות מידע שהתקבל על כוונה של חלקם להפר את הסדר הציבורי בשעות הבוקר לקראת תחילת הביקורים בהר הבית, בהתאם לנוהג הקיים מזה שנים רבות, נעשו מאמצי הידברות ממושכים מול הווקף בניסיון להוציא את אלו שהיו במקום. לטענתה, מרבית השוהים לא נשמעו להוראות וסירבו לצאת מהמקום, ולכן השוטרים נאלצו להיכנס להר הבית להוצאתם החוצה.

המשטרה הדגישה כי לא היו אירועים חריגים בעת הוצאת המתפללים מהמקום ונשמרה קדושת המקום. "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הפולחן, אולם תפעל למנוע כל כוונה או ניסיון להפר את הסדר ולפגוע בנוהג הקיים במקומות הקדושים", נמסר.

בכלי תקשורת פלסטיניים, לעומת זאת, תואר פינוי המתפללים בתור "הסתערות" של כוחות הביטחון.

מסגד אל אקצא. ללא, פלאש 90
מסגד אל-אקצא/פלאש 90, ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully