וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית רהט על המהומות בעיר: "דורשים ביטחון אישי במרחב הציבורי"

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 8:48

"מתחילת רמדאן יש בעיר רהט כמה מוקדים של ירי וקטטות", אמר ראש עיריית רהט, עטא אבו מדיעם לאחר שהאלימות בעיר גוברת מתחילת חודש רמדאן. ראש העיר דרש מהמשטרה להגביר את התגבור ברהט במטרה להשיב את ביטחון התושבים

בווידאו: היערכות משטרת ירושלים לקראת הרמדאן/דוברות משטרת ישראל

כמדי שנה, חודש רמדאן גורר בחובו מתיחות גבוהה מהרגיל. כמה ימים מתחילתו, ראש העיר של רהט, עטא אבו מדיעם, ביקש היום (שבת) מהמשטרה לתגבר את כוחותיה בעיר עקב מקרי הפורענות הרבים שפוקדים אותה.

"מתחילת רמדאן יש בעיר רהט כמה מוקדים של ירי וקטטות", סיפר לוואלה ראש העיר. מדיעם הוסיף וסיפר כי אתמול ישב עם מפקדי תחנת רהט וביקש מהם לתגברת את כוחותיהם. "ביקשתי מהם לתפוס את העבריינים, כולל את אלו המשתוללים בנהיגה כמו רוכבי האופנועים ללא לוחות רישוי.אין מנוס ממשטרה חזקה להחזיר את הסדר והביטחון האישי, לא אסכים להדרדרות המצב בעיר", אמר.

היערכות משטרת מחוז ירושלים לחודש הרמדאן בעיר העתיקה. 19 במרץ 2023. שלומי הלר, שלומי הלר
העיר העתיקה בחודש רמדאן/שלומי הלר, שלומי הלר

"תושבי העיר דורשים ובצדק ביטחון אישי ובמרחב הציבורי", אמר ראש העיר במחאה על המצב הקיים, "יותר סיורים וניידות, יותר כוחות. לא יתכן שיש ברהט 80 שוטרים במקום 180 שוטרים על שטח של 45 אלף דונם". בהמשך, ראש העיר פנה למפכ"ל שבתאי בבקשה שיתגבר כוחות בעיר: "הידעת כי ברהט כעת רק 15 שוטרים ויש 3 זירות ירי? תכניסו כוחות".

בימים האחרונים, אירעו כמה אירועי ירי בעיר כחלק מסכסוך חמולות. הירי היה במספר זירות בעיר, ותושבים רבים לא יצאו מביתם מחשש שירי טועה יפגע בהם. "אי אפשר להמשיך לחיות כך. כל כמה ימים יש ירי בלתי פוסק ואף אחד לא עושה כלום", אחד התושבים אמר לוואלה!.

בעקבות הפרעות, מדיעם פנה לראשי המשפחות והשכונות בעיר להירתם למאמציו וביקש מהם לקרוא לתושבים הצעירים לחדול ממעשי האלימות. כמו כן, דרש ראש העיר מהמשטרה לסגור כל עסק בו תהיה אלימות. עוד ביקש ראש העיר לקיים ישיבה דחופה עם המשטרה, כמו גם עם ההנהגה הפוליטית והמסורתית כדי לגבש יחד תוכנית מקיפה אשר "תקרא לסובלנות הן ברמדאן והן בכל ימי השנה".

עוד בוואלה!

פיגוע ירי בחווארה: 2 לוחמי צה"ל נפצעו קשה ובינוני, מצוד אחר המחבלים

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully