וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף טוב: תושבת חיפה שנידונה למוות באמירויות קיבלה חנינה - ונחתה בישראל

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 8:41

מנהיג איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד החליט במסגרת החנינות שהוא מעניק לרגל הרמדאן להיענות לפניית נשיא המדינה הרצוג, וכמחווה אישית עבורו לחון ולשחרר ממאסר את האזרחית הישראלית פידא כיואן שנחתה לפנות בוקר בישראל

בווידאו: משפחתה של פידא כיואן מגיבה לביטול גזר דין/מערכת וואלה
פידא כיואן הישראלית שנעצרה באיחוד האמירויות ונגזרה עליה גזר דין מוות בעקבות אחזקה של חצי קילו קוקאין. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
פידא כיואן/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

פידא כיואן, תושבת חיפה שנידונה לעונש מוות באיחוד האמירויות בגין סחר בסמים, קיבלה חנינה ושוחררה לישראל - כך נודע הערב (שבת) לוואלה!. נשיא איחוד האמירויות השייח מוחמד בן זאיד החליט במסגרת החנינות שהוא מעניק לרגל הרמדאן להיענות לפניית נשיא המדינה יצחק הרצוג, וכמחווה אישית עבורו לחון ולשחרר ממאסר את כיואן. כיואן נחתה לפנות בוקר בארץ.

כיואן נעצרה בדובאי במרץ אשתקד, שבועיים לאחר שהגיע במטרה מוצהרת לעסוק שם בגרפיקה ממוחשבת, הואשמה בסחר בסמים ונדונה לעונש מוות. בהמשך הומתק עונש המוות על ידי בית המשפט של איחוד האמירויות באבו דאבי והומר למאסר עולם. בשנה האחרונה, באמצעות סנגוריה הישראלים, עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י, עמדו בני משפחתה, אמה, אחיה ואחותה בקשר עם בית הנשיא, חזרו והדגישו את טענתה כי היא נפלה קרבן להונאה ופעלו לשחררה.

במסגרת המאמצים, נשיא המדינה העביר לפני מספר שבועות פנייה הומניטרית אישית לבן זאיד, וכמחווה של רצון טוב כלפי נשיא המדינה יצחק הרצוג החליט נשיא איחוד האמירויות לחון אותה ולשחררה חזרה ארצה.

בימים האחרונים פעלו עובדי שגרירות ישראל באבו דאבי בראשות השגריר אמיר חייק ובית הנשיא מול השלטונות באיחוד האמירויות בכל הקשור בהיבטים הטכניים של השחרור וההגעה לארץ של כיואן.
נשיא המדינה יצחק הרצוג הביע תודתו לנשיא איחוד האמירויות ובירך אותו, את עמו וכל שכנינו בחודש רמדאן מבורך, חודש של חסד ושלום.

עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י באבו דאבי. יואב איתיאל
עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י בערעור במשפטה של כיוואן/יואב איתיאל

עורכת הדין תמי אולמן מסרה לוואלה! בתגובה: "כל כך מרגש לשמוע שהצלחנו במשימתנו להביא את פידא הביתה לישראל. אני חייבת להודות באופן אישי לנשיא המדינה אשר קבל את בקשתנו, ופעל רבות כדי להביאה לכאן. ואני מודה לנשיא האמירויות שקבל את בקשתנו ונתן את החנינה. כל עורכי הדין ממשרדי, שאדי סרוג'י, יעקב שלומוביץ, שחף אולמן ואני מודים לו באופן אישי על רוחב לבו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully