וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתבכות בדובאי: עונש המוות לישראלית הומר למאסר ממושך

עודכן לאחרונה: 8.7.2022 / 9:57

לאחר שגזר דינה בוטל, עורכי דינה של הישראלית בת ה-40 שהואשמה בעבירות סמים קיבלו את ההודעה על עונשה החדש. זאת, לאחר שלפני כשלושה חודשים נעצרה בחשד בסחר בסמים באבו דאבי. אמה: "למה העונש הגיע לממדים האלה? המדינה צריכה לעזור להחזיר אותה"

בווידאו: משפחתה של פידא כיואן מגיבה לביטול גזר דין/מערכת וואלה

עונש המוות על הישראלית שהסתבכה באיחוד האמירויות, פידא כיואן, הומר היום (חמישי) לעונש מאסר עולם. כך נמסר לעורכי הדין שלה תמי אולמן ושאדי סרוג'י. זאת, לאחר שנתפסה לפני כשלושה חודשים באבו דאבי עם חצי ק"ג קוקאין. מבירור עולה כי מדובר ב-25 שנות מאסר.

לפני כשבועיים ביטל בית המשפט לערעורים באבו דאבי את גזר דין המוות של בת ה-40 שהואשמה בעבירות סמים. סניגוריה בירכו על ההחלטה: "יש צדק במערכת המשפט המתקדמת באמירויות. החלטה אנושית, וצודקת".

ממשרד החוץ נמסר לוואלה! כי "הקונסול באבו דאבי מקיים קשר רציף, כמעט יומיומי עם משפחתה של האסירה, שלאחרונה גזר דינה הומתק ל-25 שנות מאסר".

פידא כיואן. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
עונש המוות הומר למאסר עולם. כיואן/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

"אני הולכת ובוכה. זה כואב לנו מאד", אמרה סבאח, אמה של פידא לוואלה! לאחר קבלת הבשורה. "אני מודה שאני לא יודעת איך להתמודד עם זה. לא יודעת אפילו איך להגיד למשפחה. זה נורא ואיום, אני מתקשה להאמין. כל יום בהלם מעוד הודעה. להרבה אנשים הידיעה הזו גמרה את שמחת החג".

"הבת שלי חפה מפשע", המשיכה להתעקש האם, "היא בסך הכל היתה שם 14 יום. היא לא הספיקה להכיר אף אחד ולא שום דבר. אני לא מאמינה למה שקורה, אני יכולה להבין שבנאדם עושה טעות אז תנו לו את העונש שלו, זה בסדר, אבל להגיע לממדים האלה? מה, היא אל קפונה? היא מאיזה ארגון מסיציליה? היא הרגה מישהו?".

"אני חושבת שזה איזה עניין פוליטי", הוסיפה האם. "יש מישהו מאחורי כל זה. שייקחו אותי למאסר עולם במקומה. ברור שזה יותר טוב כי עם עונש מוות אתה כבר לא יכול לעשות כלום. אבל אנחנו אזרחי ישראל ועכשיו מדינת ישראל צריכה לעזור לה ולהביא אותה לכאן".

עוד בוואלה!

"תנאים מזעזעים ולא אנושיים": הישראלי שנעצר ביוון מספר על השבועיים הקשים

לכתבה המלאה
פידא כיואן הישראלית שנעצרה באיחוד האמירויות ונגזרה עליה גזר דין מוות בעקבות אחזקה של חצי קילו קוקאין. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
הישראלית שנעצרה באיחוד האמירויות/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

כיואן, תושבת חיפה, נסעה לאבו דאבי לפני כשנה בעקבות הזמנה של מכר מהרשות הפלסטינית לצורך עבודה בתחום הגרפיקה. כשבוע לאחר הגעתה, התגלו בדירתה סמים מסוגים שונים, בהם קוקאין, בכמויות מסחריות.

בדיון קודם בנוגע לגזר דינה של כיואן, נודע כי הישראלית הופללה על ידי סוכן משטרתי. זאת, לאחר שבחקירה סמויה במשטרה באיחוד האמירויות נאסף מידע מודיעיני על גורם בחו"ל המארגן כנופיות לסחר בסמים במדינה. בערב 4 במרץ 2021, מול מגדלי המגורים והמלונות "אורה הארבור" ברובע המרינה של דובאי, הסוכן הסמוי המתין לכיואן בטענה כי הוא מעוניין לקנות סמים, ועצר אותה בתום העסקה.

לאחר מעצרה נעשה חיפוש ברכבה של כיואן, שם נמצאו קבלות על העברת כספים לאישה בארצות הברית בסכום של כ-17 אלף שקלים. אחיה של פידא מכחיש את ההאשמות וטוען כי התעללו והרביצו לה כדי שתודה בהאשמות. "נתנו לה מכות כדי שתגיד דברים שלא עשתה, בגלל המכות היא הודתה", אמר. לטענתו, אדם זר נתן לה את התיק עם הסמים. "היא לא כזאת", הוסיפה דודתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully