וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המטה של בן גביר: "הפכו את רבין לקדוש מעונה והכשירו את כל מה שעשה"

עודכן לאחרונה: 24.3.2023 / 15:00

חנמאל דורפמן, שעלה לכותרות לאחרונה, הגיע לאולפן וואלה! בשנת 2015 כחלק מפרויקט לציון 20 שנים לרצח ראש הממשלה לשעבר. דורפמן לא חסך בביקורת והאשים אותו בפיגועי טרור. "אדם שנותן אלפי רובים למחבלים הוא לא בוגד?" | הארכיון לא שוכח

פאנל צעירים לציון 20 שנה לרצח רבין, אולפן וואלה NEWS/עריכה: גדי וינסטוק

חנמאל דורפמן, ראש המטה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, עלה לאחרונה לכותרות בעקבות פעילותו במשרד, על אף שאינו עובד במדינה. עם זאת, ב-2015 דורפמן הגיע לאולפן וואלה! כדי לשוחח על רצח רבין כחלק מפרויקט לציון 20 שנה למקרה. "אני חושב שהאירוע הזה יצא מפורפורציות. לקחו כאן אדם שמעשיו היו חמורים מאוד, ונכון שהוא נרצח אבל הפכו לקדוש מעונה והכשירו את כל מה שהוא עשה", אמר אז דורפמן.

"רצח זה אירוע נקודתי, לא צריך להפוך אותו לאירוע כזה גדול", הוסיף דורפמן שהיה אז כבן 20. "חודש לפני יום השנה לציון הרצח וחודש אחרי מדברים על שלום ועל תהליך השלום, כאילו לא סבלנו פה בגלל הסכמי אוסלו שהוא הביא עלינו, כאילו לא היו פה 1,500 הרוגים, כאילו לא דוקרים אנשים ברחובות - הרבה מהטרור שאנחנו רואים היום זה בגללו. אני מאמין שרוב גדול בציבור מרגיש כמוני".

דורפמן כינה את רבין "בוגד", וטען כי "הוא היה דמות פוליטית, רוב המעשים שלו היו פסולים, הוא בגד בעם ובארץ ישראל. אני לא מצדיק את הרצח של, אבל אדם שנותן אלפי רובים למחבלים הוא לא בוגד?". בשיח על שלום עם ירדן, שאל דורפמן את המגיש, דב גיל הר, "למה אתה קורא שלום?", ולאחר מכן הסביר איך הוא רואה את הדברים: "אני חושב שישראל צריכה לכבוש את ירדן, כחלק מארץ ישראל השלמה".

חנמאל דורפמן. מתוך טוויטר, צילום מסך
כך הוא נראה היום. חנמאל דורפמן/צילום מסך, מתוך טוויטר

מוקדם יותר השבוע דווח ב"הארץ" כי דורפמן וחותם בתואר ראש המטרה של השר לביטחון לאומי על מסמכים רשמיים מטעם המשרד - אף שהוא אינו עובד מדינה. לפי הדיווח, מעמדו טרם הוסדר, אף שחלפו שלושה חודשים מאז שנכנס לתפקיד, ולא ברור על ידי מי הוא מועסק. נציבות שירות המדינה אישרה זאת ומסרה כי "דורפמן אינו עובד מדינה ועד כה לא נחתם איתו הסכם העסקה".

בין היתר, דורפמן שלח בעצמו בשבוע שעבר מכתב למפכ"ל קובי שבתאי, שבו ביקש לערוך שינויים בחטיבת הדוברות של המשטרה, הכוללים ביטול תקנים שאותם אישר השר הקודם עמר בר בנוסף לקיצוץ של 25% מהתקנים הקבועים בחטיבה. בהארץ ציטטו גורם בכיר במשטרה, שאמר על העובדה שדורפמן חותם על מכתבים רשמיים אף שהוא אינו עובד רשמי: "במצב הנוכחי, זו פשוט התחזות".

מלשכתו של בן גביר לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully