וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסירים הביטחוניים ביטלו את שביתת הרעב: "הגענו להסכמות עם שב"ס"

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 8:25

ועדת החירום העליונה של האסירים אמרה כי השהתה את השביתה בעקבות הטבות שקיבלה משירות בתי הסוהר, בהן ביטול הסנקציות על ששת האסירים הביטחוניים שפתחו בשביתת רעב. בשב"ס דחו את טענתם: הובהר להם מהו "מחיר ההפסד"

בווידאו: האיום של האסירים הביטחוניים:/מערכת וואלה!

ועדת החירום העליונה של האסירים הביטחוניים הודיעה אמש (רביעי) על הפסקת שביתת הרעב, לאחר שלטענתה הגיעה להסכמות עם שירות בתי הסוהר ביממה האחרונה. לדברי הוועדה, אחת ההסכמות הייתה השהיית הסנקציות שהוטלו על ששת האסירים הביטחוניים שהודיעו כי פתחו בשביתת רעב לפני יומיים. בוועדת האסירים טוענים כי ישנן הטבות נוספות שניתנו להם, ועליהן יעדכנו בהמשך.

בשב"ס דחו את טענתם של הפלסטינים על ההסכמות כמניע להפסקת השביתה. "שירות בתי הסוהר פעל בימים האחרונים במטרה לסכל את שביתת האסירים הביטחוניים כחלק מתפיסתו הביטחונית והמערכתית", אמרו בשב"ס. במסגרת זאת הקפיד הארגון לשמור על הסטטוס קוו בנושא האסירים הביטחוניים. הובהר היטב מהו 'מחיר ההפסד' אם תיפתח שביתה. כל פרסום אחר בנושא חוטא למציאות", הבהירו.

תא כלא של אסיר ביטחוני בכלא נפחא, 11 בינואר 2017. ראובן קסטרו
חלוקת מזון לאסירים ביטחוניים, ארכיון/ראובן קסטרו

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בתגובה: "סומך על נציבת שב"ס רב גונדר קטי פרי ואנשי הפיקוד שהבהירו לי בלילה שלא נערך שום הסכם עם המחבלים בבתי הכלא וכי מדיניותי מיושמת. 'מחיר ההפסד' - ששב"ס הבהיר לחמאס הוא המסר שביקשתי להעביר לכל מפקדי בתי הכלא, שאם תהיה שביתת רעב נדון ביישום ועדת קעטבי ששוללת מהמחבלים את כל הזכויות כבר ברמדאן הנוכחי".

לפני יומיים עדכן שב"ס כי שישה אסירים ביטחוניים מבתי הכלא "נפחא", "קציעות", "רמון" ו"גלבוע" הודיעו על שביתת רעב. "האסירים שהכריזו על שביתת הרעב יטופלו משמעתית בהתאם לפקודות", נמסר מטעם שירות בתי הסוהר. בוועדת החירום העליונה של תנועת האסירים הפלסטינים טענו כי 2,000 אסירים צפויים להשתתף בשביתת רעב בתקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully