וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני חודש רמדאן: שישה אסירים ביטחוניים פתחו בשביתת רעב

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 21:50

בוועדת החירום העליונה של תנועת האסירים הפלסטינים טוענים כי 2,000 ישתתפו בשביתת הרעב. לדברי שב"ס, מטרת השביתה היא לשפר את תנאי המחייה של האסירים. "האסירים שהכריזו על שביתת הרעב יטופלו משמעתית"

בווידאו: האיום של האסירים הביטחוניים:/מערכת וואלה!

שב"ס עדכן הערב (רביעי) כי שישה אסירים ביטחוניים מבתי הכלא "נפחא", "קציעות", "רמון" ו"גלבוע" הודיעו על שביתת רעב. "האסירים שהכריזו על שביתת הרעב יטופלו משמעתית בהתאם לפקודות", נמסר מטעם שירות בתי הסוהר. "שב"ס ינקוט באפס סבלנות כלפי הפרות סדר ומשמעת ויפעל כתמיד במקצועיות ונחישות אל מול כל איום".

בוועדת החירום העליונה של תנועת האסירים הפלסטינים טוענים כי 2,000 אסירים צפויים להשתתף בשביתת רעב בתקופה הקרובה. בדיון היערכות לחודש רמדאן שהתקיים אתמול בוועדה לביטחון לאומי בכנסת, אמר נציג שב"ס הועלתה הכוננות בבתי הכלא, והסוהרים תרגלו אירועים חריגים כמו הצתות, תקיפה וחטיפה של אנשי סגל. לדבריו, "מטרת השביתה היא לשפר את תנאי המחייה של האסירים ולמנוע פגיעה בתנאים הקיימים".

חלוקת שתייה לאסירים ביטחוניים בכלא נפחא, 11 בינואר 2017. ראובן קסטרו
חלוקת שתייה לאסירים ביטחוניים. ארכיון/ראובן קסטרו

בשנה שעברה עציר מנהלי, פעיל הג'יהאד האלסאמי חליל עוואודה, שבת רעב במשך 180 ימים במחאה על מעצרו. מצבו הבריאותי הידרדר והוביל לאשפוזו בבית חולים זאת עד להסכמת ישראל לשחררו בתחילת אוקטובר. מאז הועבר ממיטתו בבית החולים אסף הרופא למרפאה בכלא רמלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully