וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי קונגרס יהודים לשגריר בוושינגטון: אם המהפכה המשפטית תעבור נתקשה להגן על ישראל

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 9:44

בפגישה עם שגריר ישראל מייק הרצוג הביעו כ-20 חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית, שנחשבים לתומכי ישראל, דאגה עמוקה מכך שהתוכנית המשפטית שמקדמת הממשלה תפגע ביחסי ישראל ארה"ב. "השגריר אמר שיעביר את המסר שלנו ישירות לראש הממשלה", אמר חבר קונגרס שהשתתף בפגישה

בווידאו: נתניהו רומז לארה"ב: "אני מרגיע את ידידינו - היינו ונישאר דמוקרטיה"/מערכת וואלה!

שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג קיים לפני שבועיים פגישה קשה ביותר עם קבוצה של חברי קונגרס יהודים מהמפלגה הדמוקרטית, שהביעו בפניו דאגה עמוקה מכך שתכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט תפגע בדמוקרטיה הישראלית וציינו כי במצב כזה הם יתקשו לצאת להגנתה של ישראל בארה"ב, כך לפי שני פקידים ישראלים שמעורים בתכני הפגישה ושלושה חברי קונגרס שהשתתפו בה.

למה זה חשוב

  • הפגישה בין חברי הקונגרס לשגריר הישראלי היתה סגורה ופרטים לגביה לא התפרסמו עד כה. ההתרחשויות בפגישה הצביעו על רמת החרדה הגבוהה בקרב תומכי ישראל במפלגה הדמוקרטית, במיוחד אלה ששייכים לקהילה היהודית בארה"ב, לגבי תכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט וההשפעות השליליות שעלולות להיות לה על היחסים בין ישראל לבין ארה"ב.
  • מסרי הדאגה שחברי הקונגרס השמיעו בפגישה היו דומים לאלה שהשמיעו בכירים בממשל ביידן בכל הנוגע לחשש לעתיד הדמוקרטיה הישראלית. הנשיא ביידן עצמו העלה את החששות האלה בשיחת הטלפון שקיים עם ראש הממשלה נתניהו ביום ראשון.
פגישת ביידן - נתניהו. רענן כהן, אתר רשמי
חוששים כי תהיה למהפכה המשפטית "השפעה שלילית על יחסי ישראלו ארה"ב"/אתר רשמי, רענן כהן

מאחורי הקלעים

  • שני פקידים ישראלים בכירים שמעורים בנושא אמרו כי בפגישה השתתפו למעלה מ-20 חברי קונגרס יהודים מהמפלגה הדמוקרטית שמתחו ביקורת חריפה על תכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט. "זו היתה פגישה קשה", הם אמרו.
  • שני חברי קונגרס שהשתתפו בפגישה אמרו כי הדיון היה "כנה וישיר" וכי כל המשתתפים הביעו דאגה ששיקפה את מה שהם שומעים מהבוחרים היהודים שלהם. חבר הקונגרס בראד שניידר תיאר את הפגישה כ"אמוציונלית".
  • "העלנו את החשש שחלק מהשינויים עליהם דנים ילכו למקום קיצוני ועלולים להשפיע לרעה על הדמוקרטיה הישראלית", אמר שניידר, והדגיש כי כל המשתתפים בפגישה הם חברי קונגרס עם קשר קרוב לישראל ומחויבות ליחסי ישראל-ארה"ב.
  • שניידר הסביר כי מה שמיוחד בישראל הוא שהיא מדינה יהודית ודמוקרטית. "תמיד היה לזה מקום מיוחד במערכת היחסים בין ישראל לארה"ב", הוא אמר.
  • לדבריו, חברי הקונגרס שהשתתפו בפגישה לא נתנו לשגריר הישראלי אולטימטום אבל הדגישו כי אם המהפכה המשפטית תיושם ללא שינוי יהיה להם הרבה יותר קשה "לדבר על ישראל באותה צורה".
  • חבר הקונגרס ג'ייק אוצ'ינקלוס הדגיש בפגישה כי הוא שמע דאגות וחששות מכל פינה בקהילה היהודית במחוז הבחירה שלו וציין כי הבוחרים שלו חרדים מכך שהרפורמה עלולה לפגוע בדמוקרטיה הישראלית, כך לפי יועץ בקונגרס שעודכן בפרטי הפגישה.
  • היועץ בקונגרס הוסיף כי חברי קונגרס אחרים הביעו דאגה כי אם המהפכה המשפטית תיושם תהיה לכך השפעה שלילית על היחסים בין ישראל לבין ארה"ב.
  • חבר קונגרס אחר שהשתתף בפגישה אמר כי חלק מהנוכחים הביעו דאגה מכך שהמהפכה המשפטית תפגע בעצמאות מערכת המשפט הישראלית, וכתוצאה מכך תיפגע היכולת להגן על זכויות המיעוטים במדינה.
  • "השגריר הקשיב טוב למה שאמרנו והבטיח שיעביר את הדאגות שלנו בצורה ישירה לראש הממשלה נתניהו", אמר חבר קונגרס שהשתתף בפגישה. "היו בחדר חברי קונגרס שמייצגים קהילות יהודיות גדולות והם רצו לוודא שראש הממשלה מבין שלא מדובר בכמה קולות בודדים ושרבים בקהילה היהודית בארה"ב מודאגים מאוד", הוא הוסיף.
  • שגרירות ישראל בוושינגטון סירבה להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully