וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורות שפתחו את קבוצת הווטסאפ הגזענית יינזפו - אך ימשיכו ללמד

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 20:13

המעורבות פתחו קבוצה במהלך טיול שנתי שנקראה "טיול שנתי שחורות" בה צחקו על תלמידות - ככל הנראה ממוצא אתיופי. ממשרד החינוך נמסר כי המורות הביעו צער על המקרה וכי לקראת שנת הלימודים הבאה צוות הפיקוח יבחן את מידת התאמתן לבצע תפקידים חינוכיים שונים

בווידאו: מורות בבי"ס תיכון פתחו קבוצת וואטסאפ נגד תלמידות ממוצא אתיופי/צילום: ״מתוך ערוץ הטלגרם דניאל עמרם ללא צנזורה״

המורות מנתיבות שפתחו את קבוצת הוואטספ הגזענית "טיול שנתי של שחורות" יינזפו - אך ימשיכו ללמד. שימוע נערך למעורבות אתמול (שלישי) ומסתמן כי שנה הבאה הן לא יהיו מחנכות כיתה. ממשרד החינוך נמסר כי המורות הביעו צער על המקרה וכי לקראת שנת הלימודים הבאה צוות הפיקוח יבחן את מידת התאמתן לבצע תפקידים חינוכיים שונים.

רם זהבי מנהל מחוז דרום במשרד החינוך אמר כי נערך בירור יסודי למקרה שהתרחש לפני כשבוע וחצי. "אני מצר על המקרה בו נפגעו מספר תלמידות בעקבות התנהלות לא תקינה של מורות במהלך טיול שנתי", אמר. "ערכנו עם המורות בירור יסודי ומקיף וכן שימוע שבסופו השתמשנו בכלים המשמעתיים העומדים לרשותנו".

ח"כ פנינה תמנו שטה אמרה כי החלטת משרד החינוך מבזה ומהווה אור ירוק לגזענות. "החלטתם מוסיפה חטא על פשע", תקפה. "המורות והמחנכות שהשתתפו בחגיגת הגזענות כנגד התלמידות יוצאות אתיופיה, צריכות להיות מורחקות מתחום החינוך, תוך שלילת רשיון ההוראה שלהן. מדינת ישראל אינה זקוקה למורות לגזענות. זה המסר שהיה אמור להעביר משרד החינוך, אך נדמה כי הוא נכנע ללחצים זרים".

מורות בבי"ס תיכון פתחו קבוצת וואטסאפ נגד תלמידות ממוצא אתיופי. ללא, צילום מסך
צילום מסך מתוך הקבוצה/צילום מסך, ללא

המורות פתחו קבוצה במהלך טיול שנתי שנקראה "טיול שנתי שחורות" ולפי סרטון שהופץ ברשתות החברתיות, ניתן לראות שצחקו בה על תלמידות, ככל הנראה ממוצא אתיופי.

התלמידות כתבו למורות בתגובה כי "עצוב כבנות העדה לראות את הרמה שירדתן אליה היום. במקום שתהיו המורות שלנו, לשמש דוגמה ושנרגיש במקום הכי בטוח שלנו, הבוקר עשיתן ההיפך. לפתוח קבוצה על שם 'טיול שנתי שחורות' מבלי לדעת אפילו שיש מאחוריכן תלמידות - כך לדבר בלעג ובזלזול על התלמידות שלכן? רואים את התמונות ואי אפשר להאמין שזה בא מהמורות שלנו. אתן בושה".

"לפני שיצאנו לטיול כמה תלמידות התנהגו בצורה בלתי נאותה וההורים שלהם הוזמנו לשיחה", סיפרה אחת התלמידות. "אחרי שראינו מה קרה בקבוצת הווצאפ, הבנו שמשהו לא תקין וראינו את המילים המעליבות ומילות הגנאי. אני התאכזבתי מהמורות, הן העבירו לנו סדנאות על חרם ואפליה. לא העלתי על הדעת שהן יכתבו דברים כאלה. אחרי מה שקרה לא קיבלתם מהן תשובות. הן צריכות להתנצל אבל לא חושבת שזה ישנה את הדעה עליהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully