וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת נתניהו על הביקורת האמריקנית על חוק ההתנתקות: "לא יוקמו יישובים חדשים"

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 12:08

למרות הגינויים האמריקניים, בלשכת ראש הממשלה מבהירים כי החוק שאושר ולפיו יבוטל האיסור על עלייה לחמשת היישובים בצפון השומרון שפונו בתוכנית ההתנתקות הוא חשוב: "מביא סוף לחוק מפלה". עם זאת, הבהירו בלשכת רה"מ: "אין כוונה להקים יישובים חדשים שם"

אישור ביטול חוק ההתנתקות בכנסת./צילום: מועצה אזורית שומרון

לשכת ראש הממשלה פרסמה היום (רביעי) הודעת הבהרה בעניין חוק ההתנתקות לפיה אין כוונה להקים יישובים חדשים באזור שבו פונו חמישה יישובים בתוכנית ההתנתקות בצפון השומרון. הודעת הלשכה מגיעה לאחר הביקורת האמריקנית שהושמעה מכיוון משרד החוץ של ארה"ב, שהזהיר מ"הרחבת ההתנחלויות" וכינה את החקיקה "פרובוקטיבית".

"ההחלטה של הכנסת לבטל חלקים מחוק ההתנתקות מביאה סוף לחוק מפלה ומשפיל שאסר על יהודים לחיות באזורים בצפון השומרון, חלק ממולדתנו ההיסטורית", נמסר מלשכת רה"מ. "לא במקרה בכירים באופוזיציה תמכו בחוק זה לאורך הדרך. עם זאת, לממשלה אין כוונה להקים יישובים חדשים באזורים אלה".

מתוך "סיירת מטכ"ל: המבצעים, הסודות, האנשים". דנור גלזר,
נתניהו/דנור גלזר

במהלך הלילה זומן שגריר ישראל בארצות הברית מיכאל הרצוג לשיחה במשרד החוץ האמריקני בעקבות ביטול של חלקים מחוק ההתנתקות בצפון השומרון, שעבר אמש בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת.

הרצוג נפגש עם וונדי שרמן, סגניתו של שר החוץ אנטוני בלינקן, ובהודעה שפורסמה באתר המשרד נמסר כי "סגנית השר הביעה את דאגתה של ארה"ב בנוגע לחקיקה שאישרה הכנסת, המבטלת היבטים חשובים מחוק ההתנתקות משנת 2005, הכולל איסור על הקמת התנחלויות בצפון הגדה המערבית".

גורם ישראלי המעורה בפרטי השיחה בין השגריר הרצוג לתת מזכיר המדינה שרמן אמר כי לא מדובר במשבר אלא בפגישה שנועדה להעברת מסר נוספת בהמשך לדברים, שאמר דובר משרד החוץ בתדרוך היומי לעיתונאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
יישוב חמש. Photo by Hillel Maeir/Flash90, אתר רשמי
לא ייבנו יישובים. מתנחלים בחמש/אתר רשמי, Photo by Hillel Maeir/Flash90

הצעת החוק שעברה במליאה מבטלת את הסעיפים המגבילים את הכניסה והשהייה בשטחים בצפון השומרון שפונו ב-2005, בין היתר בחומש. המשמעות היא שהשטחים יחזרו להיות ככל שטח C, ויבוטל איסור הכניסה והשהיה בהם. עם זאת, ההצעה לא תחול על שטח רצועת עזה.

בנוסף לכך, הנוסח הסופי שאושר צומצם ביחס לנוסח המקורי, והוא אינו מאפשר ביטול סעיפים הנוגעים למקרקעין או מטלטלין - ולכן לא מאפשר חזרה למגורים בשטח. עם זאת, הסעיף בחוק ההתנתקות שביטל זכויות למקרקעין בשטח שפונה - לא יחול על זכויות שיגובשו בשטח החל מרגע אישור הצעת החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully