וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע ההתקררות ביחסים: יועצו הבכיר של נשיא איחוד האמירויות מבקר בישראל

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 19:51

במסגרת הביקור צפוי להיפגש חלדון אל-מובארק עם ראש הממשלה נתניהו ועם הנשיא הרצוג. זאת, על רקע השינוי שחל ביחסים בין המדינות בחודשים האחרונים, בין היתר עקב מדיניות הממשלה החדשה בסוגיה הפלסטינית

הנשיא הרצוג במהלך פגישתו עם השייח' בן זאיד (צילום: איתי בית און)/מעריב

אחד מיועציו הבכירים של נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד הגיע לישראל וייפגש היום (שלישי) עם ראש הממשלה נתניהו ועם הנשיא הרצוג, כך לפי שני בכירים ישראלים. הבכיר האמירתי הוא חלדון אל-מובארק, יו"ר קרן ההשקעות של אבו דאבי "מובאדלה" והבעלים של קבוצת הכדורגל מנצ'סטר סיטי.

למה זה חשוב

  • חלדון אל-מובארק נחשב לאחד האנשים הקרובים ביותר לנשיא איחוד האמירויות. הוא מחזיק בסמכויות כלכליות נרחבות ומעורב בחלק גדול מקבלת ההחלטות גם בסוגיות מדיניות.
יצחק הרצוג יחד עם נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד אאל נהיאן.. עמוס בן גרשום לעמ, לשכת העיתונות הממשלתית
אחד ממקורביו של נשיא איחוד האמירויות יבקר בישראל. בן זאיד והרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום לעמ

תמונת המצב

  • ביקורו של חלדון אל-מובארק מגיע על רקע התקררות ביחסים בין ישראל לבין איחוד האמירויות בחודשים האחרונים, במיוחד בשל מדיניות הממשלה החדשה בנושא הפלסטיני.
  • ראש הממשלה נתניהו הכריז עם כניסתו לתפקיד כי ביקורו הראשון בחו"ל יהיה באבו דאבי. הביקור שנקבע לנתניהו בתחילת ינואר בוטל ע"י האמירתים על רקע חששם ליצירת מתיחות מול איראן. מאז, לא נקבע מועד חדש לביקורו.

עוד בוואלה!

איחוד האמירויות ביטלה את ביקור נתניהו בינואר מחשש למתיחות עם איראן

לכתבה המלאה

התמונה הגדולה

  • הביקור מגיעה על רקע התחממות ביחסים בין מדינות המפרץ לבין איראן. אחרי חתימת ההסכם בין איראן לבין סעודיה בסין, ביקר באבו דאבי ראש המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן הגנרל עלי שמחאני, ונפגש עם בכירים אמירתים כדי לדון בחימום היחסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully