וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסולחה הגדולה: שתי המשפחות היריבות בנגב יסיימו סכסוך של שנים

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 13:08

בין המשפחות אבו טהה ואבו עסא נגרר סכסוך דמים כבר משנת 2017 שהחל בגלל ריב בין ילדים שהגיע עד רצח וניסיונות רצח שונים. בשעה 11:30 מתוכננת להתקיים הסולחה ברהט, בה יסוכמו כל הפרטים. גורם שמעורב בדבר: "נשארו רק סיכומים אחרונים על הפיצויים שכל חמולה תקבל"

סולחה בין שתי החמולות הגדולות בתל שבע/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

שתי החמולות הגדולות בתל שבע צפויות לערוך היום (שלישי) סולחה לאחר שנים של סכסוך מתמשך. בין המשפחות אבו טהה ואבו עסא נגרר סכסוך דמים כבר משנת 2017 שהחל בגלל ריב בין ילדים שהגיע עד רצח וניסיונות רצח שונים. הסכסוך בין שתי המשפחות גלש גם להחרמת עסקים ואי תנועה בתוך שטחי החמולה היריבה מחשש לפגיעות.

לאחר שבן לחמולת אבו טהה נרצח בעקבות הסכסוך, אנשי החמולה ניסו לנקום בכמה פעולות בהם נפצעו כמה מהם. במקביל לכך, בני משפחת אבו עסא הוציאו סרטון שבו הם אוחזים נשקים כמסר למשפחת אבו טהה, שאם ינסו לפגוע בהם הנקמה תהיה קשה.

סולחה בין שתי החמולות הגדולות בתל שבע
21.03.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הסולחה בין המשפחות. היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הסולחה הגדולה תוכנה להתקיים היום בשעה 11:30 ברהט. יסוכמו בה כל הפרטים. "כמעט כל הפרטים מסוכמים לפני הטקס שייערך", אמר גורם שמעורב בדבר. נשארו רק סיכומים אחרונים על הפיצויים שכל חמולה תקבל עבור מי שנפגע מהסכסוך. אף אחד לא יעז להפר אותה שהשייחים מעורבים". לדבריו, יש גם ערביות כספיות כך שבמידה ואחד מהצדדים יפר את ההסכם הוא ישא בעלויות של מאות אלפי שקלים שיכולים להגיע גם למיליונים.

אחד המגשרים בסולחה הוא השייח' איברהים אלאמור, סגן ראש המועצה המקומית כסייפה. "אנחנו פה בשביל כל המגזר הערבי, והמגזר הבדואי בנגב בפרט", אמר. "לפני כמה שנים לצערי נרצח בן אחת המשפחות, והיום באו לעשות סולחה. אנחנו מבקשים מכולם ללכת באותה דרך, הרצח מדרדר את המצב. אנחנו היום במצב גרוע מאוד, וכולנו דואגים למה שקורה. אני קורא לכל המנהיגים בישראל שיעזרו לנו בסכסוכים האלה, כדי שיהיה סוף לזה. אי אפשר לישון טוב כשאתה שומע בכל שעה שמישהו אחר נרצח. אנחנו היום מקווים שכל אחד יסתכל על זה ויעשה שלום. זה מאוד חשוב, יש לנו את הרמדאן בעוד יומיים, וזה משמח מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully