וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת נגד לוין: "אכבד את החלטת בג"ץ אם יפסול את מהלכי הרפורמה"

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 8:47

שר הכלכלה התנער מאיומי שר המשפטים שלא לכבד את החלטות בית המשפט, אם זה יפסול את חוקי המהפכה המשפטית. בליכוד הוציאו הודעה נגדו: "דיון אבסורדי". במהלך הכנס, שבו משתתפים שרים נוספים, התפרצו מפגינים. מאות מפגינים גם מחוץ לכנס בהשתתפות שרים בתל אביב

מאות מפגינים נגד המהפכה המשפטית במרכז הקונגרסים בחיפה. 21 במרץ 2023/שלומי גבאי

שר הכלכלה ניר ברקת אמר היום (שלישי) כי אם בג"ץ יפסול את חוקי המהפכה המשפטית הוא יכבד זאת, בניגוד לאיומים שהשמיע אתמול שר המשפטים יריב לוין. ברקת אמר את הדברים במהלך ועידת המפרץ הבינלאומית לאיזוריות בחיפה, שבמהלכו מחו מפגינים נגד המהפכה והתפרצו לדבריו.

"התיקונים במערכת המשפט בישראל הם כורח המציאות, בראשם, גיוון השופטים ומתן ביטוי לפסיפס האנושי שמרכיב את החברה הישראלית", אמר ברקת. "אני תומך מלא בתיקונים הנדרשים במערכת המשפט ואין מקום להתערבות של בגץ או פסילת החוקים". עם זאת, השר מהליכוד הדגיש כי "אני לא תומך בשם אופן בהליכה עיוורת לעבר משבר חוקתי. האינטרס של מדינת ישראל אצלי הוא מעל הכול. במקרה בו בג"ץ חלילה יפסול את התיקונים, אכבד את החלטת בית המשפט כלשונה.

ברקת הוסיף: "לא אתן את קולי ואת ידי לכאוס בו אזרחי ישראל יאבדו את האמון במערכות השלטון והמשפט בו זמנית. אני מאמין שנמצא את הדרך בהסכמה רחבה לגוון את הרכב השופטים לטובת אזרחי ישראל. כמי שנלחם למען ישראל ואיבד חיילים, אני אומר בהתחייבות כי אעצור בגופי מלחמת אזרחים והתפרקות מוסדות המדינה".

הליכוד, מפלגתו של ברקת, פרסמה הודעה נגדו: "הדיון האבסורדי על משבר חוקתי רק ממחיש עד כמה דרושה הרפורמה המשפטית כדי להחזיר את האיזון הראוי בין הרשויות. לבג"צ אין שום סמכות או עילה להתערב בתיקון לחוק יסוד שקובע כיצד ימונו השופטים, בדיוק כפי שלא התערב בעבר כשהחוק תוקן לפני למעלה מעשור. העיקרון שלבג"צ אין סמכות לפסול חוקי יסוד מופיע בכל המתווים, לרבות מתווה הנשיא, והוא יעוגן ברפורמה המשפטית. לכן אין שום מקום למשבר חוקתי".

ניר ברקת בועידת המפרץ הבינלאומית האזורית. 21 במרץ 2023. שאולי לנדנר, אתר רשמי
מתייצב מול שר המשפטים. ברקת, היום/אתר רשמי, שאולי לנדנר

בוועידה בחיפה התפרצו כמה מהנוכחים לנאומו של מנכ"ל משרד הפנים וצעקו "הממשלה הזו תהרוס הכל", "בלי דמוקרטיה לא יהיה פה כלום" וכן קריאות "דמוקרטיה". סדרנים במקום הרחיקו אותם מהאולם.

בשעות הבוקר, מאות מפגינים התאספו בפתח מרכז הקונגרסים בחיפה, שבה מתקיימת הוועידה. בנוסף לברקת, השתתפו בה גם השרות מירי רגב, עידית סילמן. המפגינים נשאו דגלי ישראל ושלטים בגנות המהפכה המשפטית בעברית, אנגלית וגם בצרפתית לכבוד האורחים בכנס ממרוקו וצרפת, קוראים קריאות קצובות, צופרים, מצפצפים ומתופפים. כוח גדול של משטרת חיפה במקום ותגבורת גדולה עוד יותר חונה בסמוך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מאות מפגינים נגד המהפכה המשפטית במרכז הקונגרסים בחיפה. 21 במרץ 2023. שלומי גבאי
מפגינים בחיפה, היום/שלומי גבאי

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, דיברה באירוע על פיילוט ההפרדה המגדרית באתרי רשות הטבע והגנים. בתגובה על דבריה קמו מוחים בקהל וקראו קריאות כנגד הממשלה, הסדרנים במקום הרחיקו אותם.

בזמן נאומה הורחק מהאולם גם ראש המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה, קצין חיל הים במילואים סגן-אלוף איתי ויסברג, אביו השכול של קצין חיל הים סרן יותם ויסברג. כשהשרה סילמן ציינה שבעזרת יוזמת ההפרדה המגדרית היא רוצה להביא חרדים לאתרי רשות הטבע והגנים, למשל "כדי שיכירו את מורשתו של אילן רמון", קם ויסברג וקרא לעברה כי "אילן רמון ז"ל לא היה מגיע היום למילואים". הסדרנים סילקו אותו כמו גם את שאר המוחים באולם.

רפיק חלבי ראש המועצה המקומית דלית אל כרמל אמר על הבמה כי "אין שום תקווה לשום יזמות אם ישראל לא תהיה דמוקרטית. אני מצרף את הקול שלי למפגינים. אין מדינה יהודית אם היא לא דמוקרטית".

דווקא ראש העיר חיפה ד"ר עינת קליש רותם נעדרה ולא השתתפה בוועידה. לחברות מועצת העיר סופי נקש ועו"ד שרית גולן-שטיינברג, שתתמודד על ראשות העיר, ואשר כן נכחו, הייתה ביקורת לא רק נגד התנהלות הממשלה אלא גם נגד התנהלותה של קליש. גולן-שטיינברג אמרה לוואלה כי "בעוד ראשי ערים אחרים ובעלי תפקידים הגיעו לכנס החשוב כדי לקדם את טובת הרשויות המקומיות ולזעוק על החקיקה המתגבשת שתפגע ביכולת של הרשויות המקומיות לדאוג לתושביה, עינת קליש בחרה להיעדר. גם מההפגנה מול אולם הכנסים היא נעדרה. את חיפה וטובת תושביה לא ניתן לקדם מהטוויטר. חיפה צריכה אמירה ברורה באירועי המפתח שיקבעו את גורל האזור".

במקביל, שר התפוצות עמיחי שיקלי שהיה אמור להגיע הבוקר לאוניברסיטת חיפה לנאום בוועידה אחרת, הודיע כי "ישתתף בזום".

מאות מפגינים נגד המהפכה המשפטית במרכז הקונגרסים בחיפה. 21 במרץ 2023. שלומי גבאי
מפגינים בחיפה, היום/שלומי גבאי

במקביל להפגנה בחיפה, שדרות רוקח בתל אביב מחוץ לגני התערוכה נחסמו במהלך הפגנה של מחאת ההורים יחד עם מנהלי בתי ספר. במתחם האקספו הסמוך מתקיים כנס חינוך שבו אמור היה להשתתף שר החינוך יואב קיש. בהמשך יקיימו המנהלים כנס חינוך אלטרנטיבי. מפגינים אמרו כי לא אפשרו להם להכניס דגלי ישראל וערכו חיפושים בתיקיהם.

אחרי שמנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל סיים את דבריו בכנס מנהלי התיכונים, העיתונאית דפנה ליאל עלתה לבמה ואחת המשתתפות עצרה את דבריה וקראה: "יש פה חתימות של 2,000 מנהלים שדורשים משר החינוך להתערב במה שקורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully