וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין: אחרי השינוי שעשינו - לא נקבל פסילה של חוקי הרפורמה המשפטית ע"י בג"ץ

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 22:53

שר המשפטים טען כי "אין הצדקה" לפסילה של החוקים ע"י בג"ץ, וש"השינוי שעשינו נועד למנוע כל טענה למשבר חוקתי". בנוסף אמר כי לאחר פגרת הכנסת יקודמו שאר סעיפי הרפורמה "כמתוכנן". מובילי המחאה נגד הממשלה: "אם יפר פסיקות בג"ץ יש להתייחס אליו כמו לכל עבריין"

בוידאו: נתניהו: "מצפה מהרמטכ"ל להיאבק בסרבנות ומהמפכ"ל לאכוף את החוק"/רוני כנפו

שר המשפטים יריב לוין אמר הערב (שני) כי אם בג"ץ יפסול את חוקי הרפורמה המשפטית "זה יהיה חציית כל קו אדום ולא נקבל את זה", כלשונו. את הדברים אמר השר בראיון להפטריוטים בערוץ 14. הוא הוסיף: "אין הצדקה לפסילה של בג"ץ, השינוי שעשינו נועד למנוע כל טענה למשבר חוקתי". עוד אמר כי לאחר פגרת הכנסת יקודמו שאר סעיפי הרפורמה המשפטית. "אני אומר בצורה ברורה, לאחר הפגרה אנחנו נקדם את שאר מרכיבי הרפורמה בדיוק כמו שתוכנן".

מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית התייחסו לדבריו של לוין, ואמרו כי "מדובר בעבריינות לשמה. במקרה שהוא יפר פסיקות בית המשפט יש להתייחס אליו כמו לכל עבריין ולהעמידו לדין. אנו בטוחים שראשי המערכות יקיימו את הוראות החוק".

מראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד נמסר: "זהו, המסכות הוסרו. האקדח על השולחן. ראש הממשלה האמיתי יריב לוין מכניס אותנו לכאוס מוחלט ומשבר חוקתי שלא נוכל לחזור ממנו. אם שר המשפטים קורא לממשלה לא לציית לחוק, למה שאזרחי ישראל יצייתו לממשלה?".

יריב לוין בכנסת. פלאש 90 יונתן זינדל, עיבוד תמונה
"לא נקבל פסילה של חוקי הרפורמה המשפטית ע"י בג"ץ". לוין/עיבוד תמונה, פלאש 90 יונתן זינדל

"האיום של השר לוין על בית המשפט, כי פסקי דין של ביקורת שיפוטית על חוקי ההפיכה המשטרית לא יכובדו הינו חציה של קו אדום", מסר בתגובה ח"כ גדעון סער. "לא היה כדבר הזה ששר משפטים יודיע מראש שלא יכבד פסיקת בית משפט שאינה לרוחו. ההיפך הגמור מדרכו של מנחם בגין. ממשלה שלא תכבד פסק דין של בית משפט תחדל מלהיות לגיטימית".

ח"כ מירב כהן מיש עתיד מסרה: "יריב לוין, ולא בפעם הראשונה, ממריד נגד החוק. ‏כפי שבעבר קרא ליולי אדלשטיין לא לקבל פסיקת בג"ץ ולאפשר בחירת יו"ר כנסת חדש אחרי הבחירות. ‏יריב לוין מנסה להוביל למלחמת אחים".

מוקדם יותר הצביעה סיעת הליכוד בעד שינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים במסגרת החקיקה של המהפכה המשפטית. בהצבעה הצביעו 34 ח"כים בעד לעומת 4 נגד, עמם נמנו דני דנון, דודי אמסלם, משה סעדה ומשה פסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully