וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקואליציה רוצים לדחות את הבחירות ל-2027 - בניגוד לעמדת היעוץ המשפטי

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 14:15

הליכוד ויהדות התורה פנו ליו"ר ועדת הבחירות וטענו שיש לערוך את הבחירות הבאות כחמש שנים מהבחירות האחרונות, על בסיס לקונה בחוק הקשורה לקיום הבחירות האחרונות בחשוון. הייעוץ המשפטי לכנסת מתנגד וטוען כי יש לקיימן ב-2026

בוידאו: נתניהו: "מצפה מהרמטכ"ל להיאבק בסרבנות ומהמפכ"ל לאכוף את החוק"/רוני כנפו

הקואליציה מנסה להאריך את כהונת הכנסת הנוכחית לחמש שנים, ולקבוע את מועד הבחירות הבאות לנובמבר 2027 - כך עולה מתגובות שהגישו אתמול הליכוד ויהדות התורה ליו"ר ועדת הבחירות, השופט נעם סולברג.

מדובר בתגובות לפניה שהוגשה להארכת הכנסת הנוכחית, המתבססת על לקונה בחוק יסוד הכנסת שמתייחס לתאריך העברי לסיום כהונת הכנסת, בחודש חשוון. מנגד, בייעוץ המשפטי של הכנסת סבורים כי בחינת לשונו ותכליתו של החוק מעלה שמועד הבחירות יהיה אחרי ארבע שנים, כמקובל, בנובמבר 2026.

בליכוד וביהדות התורה טוענים שיש לערוך את הבחירות הבאות כחמש שנים מהבחירות האחרונות בגלל שהבחירות הקודמות נערכו בחודש חשוון, החוק קובע שהבחירות הבאות ייערכו "עד לחודש חשוון הקרוב שלאחר גמר ארבע השנים מיום הבחירה".

"עמדתנו היא כי מועד הבחירות לכנסת ה-26 יחול בחודש חשוון התשפ"ח", נכתב בתגובת הליכוד שהגיש עו"ד אבי הלוי אתמול. תגובה דומה הגיש עו"ד אברהם יוסטמן מטעם יהדות התורה. "עמדתנו היא כי מועד הבחירות לכנסת ה-26 יהיה (בהתחשב בעיבור שנת התשפ"ז) ביום ג' הראשון לחודש חשון של שנת ה' תשפ"ח הוי אומר: ב' חשון תשפ"ח, 2 בנובמבר 2027".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 19 במרץ 2023. רויטרס
הקואליציה מנסה להיאחז בשלטון. נתניהו בישיבת הממשלה, אתמול/רויטרס

עמדת הקואליציה מנוגדת לעמדת היועצת המשפטית לכנסת, שגית אפיק, שמתנגדת לבקשה להאריך את הכהונה. "בחינת לשונו ותכליתו של חוק יסוד: הכנסת מעלה כי מועד הבחירות לכנסת ה-26 חל ביום שלישי השלישי בחודש חשון התשפ"ז - ט"ז בסיון תשפ"ז", נכתב בתגובה שהגישה עו"ד ענת גולדשטיין לשופט סולברג. "הגם שפרשנותו של המבקש אפשרית מבחינה לשונית, היא אינה עולה באופן מפורש מן הכתוב. למעשה, לשיטתו, לשון הסעיף קובעת כי בכל מקרה בו הבחירות לאחר פיזורה של הכנסת התקיימו בחודש חשוון, הכנסת שלאחריה תכהן חמש שנים. אולם, הוראה מפורשת שכזו נעדרת מלשון הסעיף".

הליכוד מסר בתגובה כי הוא לא מקדם חוק להארכת משך כהונת הכנסת - אף שלא נטען כך. "משך כהונת הכנסת יוכרע בהליכים המשפטיים המקובלים ולא בהחלטת כנסת - כפי שנעשה בעבר", נמסר בהודעת המפלגה.

עוד בוואלה!

ועדת החוקה דנה במתווה החדש; רוטמן: "יכולים לחזור מאוחדים אחרי הפגרה"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully