וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר אור עקיבא מואשם בשוחד: "ניצל את מעמדו"

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 13:56

כתב אישום הוגש נגד השר לשעבר יעקב אדרי, בין היתר בגין הלבנת הון מרמה ועבירות שהגיעו לסכום של 569 אלף שקלים, אותן ביצע לכאורה בין 2013 ל-2020. "עשה שימוש אישי בתווי קנייה לנזקקים". כמה שעות לאחר הגשת האישום, אדרי הגיש את התפטרותו

בווידאו: ביהמ"ש דן בבקשה להרחיק את ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי מתפקידו/צילום: יותם רונן

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (שני) כתב אישום נגד ראש עיריית אור עקיבא והשר לשעבר יעקב אדרי, המואשם בשורה של עבירות שחיתות שלטונית אותן ביצע בין השנים 2020-2013, במסגרת תפקידו כראש עיר. בנוסף, הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד שמונה נאשמים נוספים, להם מיוחסות עבירות של מתן שוחד, הצעת שוחד והלבנת הון. במקביל להגשת האישום, הוגשה בקשה לחלט את רכושם של יעקב אדרי והנאשמים הנוספים.

כתב האישום מייחס לאדרי עבירות שונות של לקיחת שוחד, בקשת שוחד, הלבנת הון בסך מאות אלפי שקלים, וכן עבירות של גניבה בידי עובד ציבור, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט, עבירות מס ועבירת אלימות. שווי הכספים שקיבל אדרי נאמד ב-569 אלף שקלים.

יעקב אדרי בישיבת סיעת קדימה בעקבות פרישתו של ברק ממפלגת העבודה והתפטרותם מהממשלה של בוז'י הרצוג, אבישי ברוורמן ובנימין בן אליעזר. עומר מירון
יעקב אדרי בישיבת סיעת קדימה. 2011/עומר מירון

לפי האמור בכתב האישום, בין השנים 2020-2013 אדרי ביקש וקיבל מיזמי נדל"ן שונים ומגורמים נוספים "בעלי אינטרסים כלכליים" באור עקיבא, כספים בסכומים הנאמדים במאות אלפי שקלים. בתמורה לשוחד, אדרי פעל "לקדם את ענייניהם" של נותני השוחד. בנוסף, אדרי ניצל את מעמדו כראש עיר ופעל במרמה כדי לקבל תווי קנייה שמטרתם הייתה, כביכול, לעזור לנזקקי העיר, בעוד שלמעשה עשה בהם שימוש אישי.

לאחר הגשת כתב האישום, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הגישה לוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות בשל הגשת כתב אישום, בקשה להשעות את אדרי מתפקידו, אם כי לבסוף אדרי הגיש את התפטרותו.

"אבקש להבהיר, כי אני כופר מכל וכל בטענות משוללות היסוד המיוחסות לי בכתב אישום זה, וכי בכוונתי להפריכן במסגרת ההליך אשר יתנהל בבית המשפט, בו אני נותן את מלוא מבטחי. מזה קרוב ל-35 שנים שאני משרת את הציבור במדינת ישראל, ומעולם לא דבק בי רבב. עם הגשת כתב האישום - ואף שאני מאמין כי ביכולתי לתרום עוד שנים רבות לצמיחתה של אור עקיבא ולרווחתם של תושבי העיר - אני נאלץ להודיע בצער רב על התפטרותי מתפקיד ראש העיר", כתב אדרי במכתב המיועד לממלא מקום שר הפנים.

"תפקידו של ראש עיר מחייב אותו להקדיש את מלוא זמנו ומרצו לעסוק בציבור התושבים, ואני, שנדרש כעת להתפנות לקרב חיי להגנה על שמי ועל חפותי, אשר יגזול ממני משאבים וזמן רב, לא יכול למלא כראוי את חובותיי כראש עיריית אור עקיבא. לפיכך, בכאב גדול וכשלנגד עיני שלומם וטובתם של תושבי העיר, אני מוסר בזאת את התפטרותי מתפקיד ראש עיריית אור עקיבא", הוסיף.

אור עקיבא,  צפויה לשלש את עצמה מ-20 אלף ל-60 אלף תושבים. צילום: שלומי גבאי, אתר רשמי
אדרי מואשם בקבלת כספים מיזמי נדל"ן שונים ומגורמים נוספים "בעלי אינטרסים כלכליים" באור עקיבא/אתר רשמי, צילום: שלומי גבאי

עו"ד טל שפירא ועו"ד סתיו שורצברג מסרו מטעמו של אדרי: "מר אדרי כופר מכל וכל בחשדות המיוחסים לו, הנשענים כולם על עדות מפוקפקת ולא אמינה של עדה אשר לא בכדי המדינה מסרבת לפרסם את שמה או כל פרט מזהה לגביה. כתב האישום מציג תמונה מעוותת, מגמתית ומסולפת של המציאות, עד כדי העלאת טענה שילקוטים שנתרמו לטובת ילדים למשפחות נזקקות עולים כביכול כדי לקיחת שוחד. טענות אלה, כמו גם אחרות, יופרכו כליל בבית המשפט, תוך שבפני הציבור תוצג לראשונה התמונה האמיתית בדבר מעשי הצדקה המרובים והמבורכים של מר אדרי ותרומתו הענפה לאורך השנים לעיר אור עקיבא.

זה למעלה משנתיים בהן מתנהלת העיר אור עקיבא כשעננה שחורה מרחפת מעל העירייה שלה. זאת, מאז פשטה המשטרה על המשרדים ועצרה את אדרי, בחשדות לשחיתות ציבורית ועוד. חקירת היחידה הארצית לחקירות הונאה לוותה על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה במחוז תל אביב, והתנהלה בשיתוף רשות המיסים, יחידת יהלום והרשות לאיסור הלבנת הון במשרד המשפטים.

מעצרו של אדרי הוארך מעת לעת ובסופו של דבר, בחודש אוקטובר 2021, הוא שוחרר בתנאים מגבילים. היום כאמור, הוגש נגדו כתב אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully