וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריחת הדובדבן הקדימה גם השנה בשל ההתחממות הגלובלית

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 16:21

ה"סאקורה" - שמשמעותה פריחת הדובדבן - החלה השנה בבירת יפן, טוקיו, עשרה ימים מוקדם מהממוצע. ב-2021, פריחת הדובדבן בעיר קיוטו הגיעה לשיאה ב-26 במרץ - המועד המוקדם ביותר מזה יותר מ-1,200 שנה

פריחת הדובדבן בטוקיו החלה, מה שהופך אותה לפריחה המוקדמת ביותר מאז החלו הרישומים ב-1953, חלקית בשל ההתחממות הגלובלית.

ה"סאקורה" - שמשמעותה פריחת הדובדבן - החלה בבירת יפן עשרה ימים מוקדם מהממוצע, על פי סוכנות מזג האוויר היפנית. גם ב-2021, וב-2020 החלה הפריחה מוקדם מהממוצע.

פריחות מוקדמות ביפן קשורות לעלייה בטמפרטורות, תוצאה של בין השאר של שינוי האקלים, על פי מדענים. ב-2021, פריחת הדובדבן בעיר קיוטו הגיעה לשיאה ב-26 במרץ - המועד המוקדם ביותר מזה יותר מ-1,200 שנה. הממוצע השתנה כיום ל-4 באפריל - שבועיים מוקדם יותר לעומת 1850. הטמפרטורות הממוצעות בקיוטו עלו גם כן בשלוש מעלות צלזיוס בתקופה הזאת.

פריחת הדובדבן ביפן. רויטרס
פריחת הדובדבן בטוקיו/רויטרס
רויטרס
פריחת הדובדבן בוושינגטון. רויטרס
פריחת הדובדבן בוושינגטון הבירה/רויטרס

מדענים משירות מזג האוויר הלאומי של בריטניה ומאוניברסיטת אוסקה נעזרו בנתוני הסאקורה מקיוטו ומצאו כי פליטות גזי חממה והתחממות אורבנית תרמו להקדמת שיא הפריחה ב-11 ימים. אם מגמת ההתחממות תימשך, פריחה מוקדמת במיוחד תיהפך לדבר נפוץ יותר - לפחות פעם במאה, על פי מחקר מ-2022.

על פי הסוכנות המטאורולוגית של יפן, הפריחה המוקדמת בטוקיו קשורה גם לרוח חמה שנושבת מהדרום. בבירה נרשמו טמפרטורות גבוהות מהממוצע לעונה ב-8-11 במרץ, עם יותר מ-20 מעלות, על פי ערוץ NHK. פריחת הדובדבן הופיעה מוקדם יותר גם בערים סנדאי, נגויה, הירושימה ופוקואוקה. מחוץ ליפן, ערים כמו וושינגטון הבירה דיווחו גם כן על פריחה מוקדמת מהרגיל. בוושינגטון הקדימה הפריחה בחמישה ימים מאז שנות ה-20 של המאה העשרים, על פי "וושינגטון פוסט", בשל ההתחממות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully