וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מצפה מהרמטכ"ל להיאבק בסרבנות, מהשב"כ להילחם בהסתה ומהמפכ"ל לאכוף את החוק

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 13:22

רה"מ שלח בישיבת הממשלה מסר לראשי מערכת הביטחון: "לא נקבל אנרכיה וקריאה לפגיעה באישי ציבור ולא נשלים עם סרבנות". עוד הוסיף כי יש לקיים דיון "ענייני והגון" על המהפכה המשפטית: "נחזיר את האיזון הדרוש בשיקול דעת ואחריות"

בוידאו: נתניהו: "מצפה מהרמטכ"ל להיאבק בסרבנות ומהמפכ"ל לאכוף את החוק"/רוני כנפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח היום (ראשון) מסר לראשי מערכת הביטחון וקרא להם להילחם במחאות נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. "אני מצפה מהמפכ"ל לאכוף את החוק, מהשב"כ והפרליקטות לפעול בנחישות נגד אלה שמסיתים לרצח שרים, ח"כים וראש הממשלה ומשפחתו, בלי להעלים עין ולעגל פינות, ומהרמטכ"ל להיאבק בתקיפות בסרבנות", אמר בפתח ישיבת הממשלה.

נתניהו התייחס גם למאבק בטרור וטען כי "כוחותינו פועלים מסביב לשעון כדי לבוא חשבון עם המחבלים ולסכל תשתיות טרור. עשרות פיגועים סוכלו בחודש האחרון רבים אחרים נעצרו. כל אלה שמנסים לפגוע באזרחי ישראל דמם בראשם אנחנו מגיעים למחבלים ולראשיהם בכל מקום".

נתניהו: "מצפה מהרמטכ"ל להיאבק בסרבנות ומהמפכ"ל לאכוף את החוק"
19.3.23. רוני כנפו
"מצפה מהרמטכ"ל להיאבק בסרבנות ומהמפכ"ל לאכוף את החוק". נתניהו/רוני כנפו

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדברי נתניהו: "תעצרו את החקיקה והרמטכ"ל לא יצטרך להיאבק בסרבנות, ראש השב"כ לא יצטרך להלחם בהסתה, והמפכ"ל יוכל להתפנות למלחמה בטרור לפני הרמדאן. הכל בידיים שלך, תפסיק להפיל את האחריות על אחרים".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ העביר מסר לנתניהו אף הוא. "השאלה היא לא איך ייאבק הרמטכ"ל בסרבנות, ואיך ישמרו ראש השב"כ והמפכ"ל על הסדר הציבורי", טען. "הבעיה היא בסרבנות שלך לעצור את מלחמת האחים ולהידבר, ובניסיון שלך לחולל אנרכיה במערכת המשפט".

כ-650 אנשי מילואים ממערכי המבצעים המיוחדים והסייבר ההתקפי הודיעו הבוקר כי החל מהיום לא יגיעו לשירות במילואים. אחד ממובילי המאבק של המילואימניקים במהפכה המשפטית כי ההחלטה של מאות מאנשי מערך המבצעים המיוחדים להפסיק להתייצב התקבלה משום ש"הניחו אקדח על הרקה של הדמוקרטיה".

לדבריו, השלב הבא הוא לא רק השתתפות בהפגנת ענק של מילואימניקים אלא הזדכות על ציוד מול המצלמות. "זה יהיה פרט סמלי אבל ההכרחי לצערנו הרב. מה שעצוב הוא שבצה"ל משרדים עסקים כרגיל. אני מבין אותם. אני כואב את כאבם אבל זה ממש לא המצב. השלב הבא הוא שיצטרפו אלינו משרתי קבע".

במקביל, 180 אנשי צוות אוויר פעילים במילואים, יותר מ-50 בקרים וכ-40 מפעילי כטמ"מ הודיעו במהלך סוף השבוע ביחידותיהם כי בשבוע הקרוב הם יקדישו את עיקר זמנם לקריאה להידברות והגנה על הדמוקרטיה - ולאור זאת לא יתייצבו לאימונים בעוד שימשיכו בפעילות המבצעית. עוד נטען כי גם בקרב הטייסים בשירות סדיר החל שיח פנימי ולא רשמי על הצטרפות למחאות, ברגע שתגיע החקיקה לקריאה שלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully