וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת טקס הדלקת המשואות: נתניהו יעביר למשרדו את מרכז ההסברה

עודכן לאחרונה: 17.3.2023 / 11:56

המרכז עבר לאחריות משרד התרבות והספורט ב-2021, אך לפני הקמת הממשלה הנוכחית דרש נתניהו משר התרבות הנוכחי זהר להחזירו למשרד ראש הממשלה - ואף מינה את עצמו ליו"ר ועדת הטקסים והסמלים. אתמול נחשף בוואלה! שנתניהו בוחן את האפשרות לנאום בעצמו בטקס המשואות

נתניהו דוחה את מתווה הפשרה שהציג הנשיא למהפכה המשפטית/מערכת וואלה!

ברקע היערכות לשכת ראש הממשלה לטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה-75, הממשלה תאשר ביום ראשון את העברת מרכז ההסברה לאחריות משרד ראש הממשלה.

מרכז ההסברה, הגוף האחראי על הפקת כלל הטקסים והאירועים הממלכתיים, עבד תחת משרד רה"מ עד 2021, אז הועבר למשרד התרבות והספורט לדרישתה של השרה דאז מירי רגב. לפני הקמת הממשלה ה-37, ראש הממשלה בנימין נתניהן דרש משר התרבות מיקי זוהר להעביר את המרכז בחזרה למשרד ראש הממשלה, ואף מינה את עצמו ליו"ר ועדת הטקסים והסמלים האמונה על מרכז ההסברה.

כעת, חודש לפני יום העצמאות והטקס הממלכתי המשמעותי ביותר - מרכז ההסברה עובר תחת חסותו. אתמול נחשף בוואלה! שנתניהו אף בוחן את האפשרות לנאום בעצמו בטקס הדלקת המשואות למרות שלפי הנוהג יו"ר הכנסת הוא הנואם המרכזי וראש הממשלה אמור לנאום רק בימי עצמאות המציינים עשור עגול.

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בטקס הדלקת המשואות, ב-2018/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

לפי גורמים המעורים בפרטים, נתניהו ורעייתו שרה מתכוונים להשתתף בטקס, כמדי שנה, ודנים באפשרויות לנאום ראש הממשלה בטקס - בנאום, או סרטון שיצולם מראש.

במשך שנים נחשב טקס הדלקת המשואות לבעל אופי ממלכתי ולא פוליטי, אך נתניהו בעצמו שינה את הנוהג ב-2018 כשדרש לנאום בטקס יום העצמאות ה-70 למדינה לצידו של יו"ר הכנסת, שלפי הפרוטוקול מנהל את הטקס ונושא בו את הנאום המרכזי.

יו"ר הכנסת דאז, יולי אדלשטיין, התנגד למהלך ולשינוי האופי של הטקס, אך בסופו של דבר נכנע ללחץ של נתניהו ושל שרת התרבות והספורט לשעבר מירי רגב, שעמדה בראש ועדת הטקסים והסמלים והייתה אחראית על משרד ההסברה שמפיק את הטקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully