וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת המטען בצומת מגידו: "לא מוכר מהשטחים או מגבול לבנון וסוריה"

עודכן לאחרונה: 16.3.2023 / 20:44

גורם ביטחוני בכיר אמר כי המטען שהוטמן בכביש 65 על ידי מחבל שחצה מלבנון היה מטען צד דמוי כלימגור. לפי גורם צבאי, "המטען יוצר באיראן, לבנון או ברוסיה וייתכן שנעשה ניסיון לטשטש את מקורו"

בווידאו: גלנט קיים הערכת מצב בצפון: "נמנע כאן אירוע קשה"/משרד הביטחון

המטען שהוטמן בצומת מגידו הוא מטען צד דמוי כלימגור, שאינו מוכר לצה"ל ולמשטרה מהזירה הפלסטינית או מגבול לבנון וסוריה - כך אמר היום (חמישי) גורם ביטחוני בכיר. לאחר בדיקת מומחים, עולה כי מדובר במטען שמבוסס על חומר נפץ מסוג סי-4 וחומר נפץ פלסטי, עם רכיבים המגבירים את עמידותו בתנאי מזג האוויר ושדה קרב. ייעודו של המטען הוא פגיעה בבני אדם באמצעות הדף וכדוריות, והוא הוחבא בצדי כביש 65 כדי למנוע חשיפה שלו.

גורם צבאי אמר כי "מדובר בחומר נפץ שאין כמותו ביהודה ושומרון, מה שישר הדליק את הנורה האדומה שהמטען עצמו לא הגיע משם. משהו כנראה השתבש בהפעלת מטען החבלה ואם הוא היה פועל באופן מלא, זה לא היה מסתיים בפציעה אלא בהרג אזרחים. מטען מאוד קטלני ומתוחכם שאנחנו לומדים אותו. יש כל מיני הערכות. שהוא יוצר באיראן, לבנון או ברוסיה. תצורות דומות נראו בכמה זירות בעולם. מה שברור שמי שהשתמש בו התכוון לפגוע באזרחים ולהגביר את מידת הקטלניות בגלל האיכות שלו".

עוד אמר הגורם כי "ארגון חיזבאללה מתמחה במטעני חבלה מסוגים שונים. ראינו את זה לאורך השנים ברצועת הביטחון, בגבול לבנון, וגם בלחימה של האיראנים וחיזבאללה בסוריה. במקרה הזה מדובר במטען צד שעדיין נבדק ומי שמטפל בזה הם שוטרים ומומחי חבלה של צה"ל במטרה להתחקות אחר המקור. לא פוסלים אפשרות שמדובר בניסיון לטשטש את מקור הייצור".

בנוסף לכך, אמר הגורם הגורם הביטחוני, "יש בידינו כמה קצוות של חוטים בחקירה שבסוף יובילו אותנו לאחראים. אנחנו ממש לא מגששים באפלה".

נזק שנגרם לרכב כתוצאה מפיצוץ מטען, צומת מגידו, 13 במרץ 2023. עמאר אסדי, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המכונית שנפגעה מפיצוץ המטען במגידו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עמאר אסדי

בפיגוע נפצע קשה שרף אלדין חמייסי, תושב סאלם בן 21. גורמי רפואה שהגיעו למקום פינו אותו לבית החולים העמק בעפולה, ולאחר מכן הוא הועבר לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם הוא עדיין מאושפז. בעקבות פיצוץ הרכב חסמה המשטרה את כביש 65 בשני הכיוונים וכבישים נוספים באזור במשך שעות ארוכות.

עוד בוואלה!

הפיגוע בצומת מגידו: המחבל חדר מלבנון, נמלט צפונה לאחר התקרית ונורה למוות

לכתבה המלאה
כל הפרטים על הפרשה הביטחונית החמורה 15 במרץ 2023. מערכת וואלה!, אתר רשמי
כל הפרטים על הפרשה הביטחונית החמורה 15 במרץ 2023/אתר רשמי, מערכת וואלה!

אתמול, אחרי איפול שנמשך יותר מיומיים ועורר שמועות רבות, הותר לפרסום כי אחרי הפיגוע, נעצר כלי רכב באזור מושב יערה. במהלך מעצר הרכב, המחבל החמוש היוה סכנה לכוחות שב"כ וימ"מ שנטרלו והרגו אותו. ברשות המחבל נמצאו אמצעי לחימה, חגורת נפץ מוכנה להפעלה וכן פריטים נוספים. ההערכה היא כי נטרול המחבל סיכל פיגוע נוסף.

מתחקור ראשוני עלה כי המחבל ככל הנראה חצה מוקדם יותר השבוע משטח לבנון לישראל. עוד עלה כי לאחר הפיגוע בסמוך לצומת מגידו עצר המחבל רכב וביקש מהנהג להסיעו צפונה. הנהג שוחרר אחרי שבחקירתו עלה כי הוא לא היה מודע לכוונותיו של המחבל.

במערכת הביטחון בוחנים אם חיזבאללה היה מעורב בפיגוע, אף שבינתיים הארגון הלבנוני שומר על שתיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully