וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נסראללה מזהה חולשה בישראל? כל השאלות הקשות

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 17:58

איך הגיע המחבל מלבנון לעומק שטח ישראל? מה הקשר בין הנהג למחבל? מדוע בחר המחבל בצומת מגידו? פיצוץ המטען בצומת מגידו התרחש לפני שתי יממות וסימני השאלה ממשיכים להיערם. כעת, לא מצליח לקבוע צה"ל גם את דרך החדירה של המחבל לארץ או את חלקו של חיזבאללה באירוע

הפיגוע בצומת מגידו: כל הפרטים על הפרשה הביטחונית החמורה/מערכת וואלה!

עיתוי חדירת המחבל מלבנון לישראל מעלה שאלות קשות במערכת הביטחון ובקרב בכירים בדרג המדיני. זאת, מאחר ולפי הערכות לחיזבאללה, שנבחנת האפשרות למעורבותו באירוע, אין כל כוונה בעת הזו לחמם את הגבול עם ישראל, אלא אם כן הארגון בטוח ביכולתו להחדיר מחבלים לישראל ולהכחיש קשר ישיר לפעולה, מבלי לקחת אחריות על עצם הפיגוע .

הנחת העבודה במערכת הביטחון היא שכל פעולה בדרום לבנון ולאורך הגבול עוברת דרך ובאישור חיזבאללה, כולל הברחות סמים ואמצעי לחימה. אולם, במערכת הביטחון תוהים האם הפעולה נעשתה ללא ידיעתו ואישור של הארגון. זאת כשם שהיו שיגורי הרקטות בשנים האחרונות לעבר שטח מדינת ישראל על ידי חוליות פלסטינים ממחנות הפליטים בלבנון.

נזק שנגרם לרכב כתוצאה מפיצוץ מטען, צומת מגידו, 13 במרץ 2023. עמאר אסדי, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נזק שנגרם לרכב כתוצאה מפיצוץ המטען/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עמאר אסדי

לא ניתן לפסול את האפשרות כי לקראת חודש הרמדאן זיהו בצד הלבנוני חולשה ישראלית, במיוחד על רקע המתיחות הפוליטית הגדולה בכל מה שקשור למהפכה המשפטית. בנוסף לכך, לאחרונה התגברו ההתבטאויות של בכירי חמאס בנוגע לפעילות טרור נגד ישראל שלא בהכרח מיהודה ושומרון ורצועת עזה.

איך הגיע המחבל מלבנון לעומק שטח ישראל?

מדובר בכישלון כפול של צה"ל למנוע חדירה לשטח מדינת ישראל, מאחר שלאחרונה היו התרעות בנושא. כמו כן, כוחות גדולים של הצבא הוצבו בשטח כדי לסכל את החדירה. אולם, עדיין לא ברור האם החדירה בוצעה לפני הרמת הכוננות או תוך כדי.

אחת האפשרויות, אותה לא הצליח צה"ל לשלול, היא כי המחבל חדר באמצעות מנהרה. זאת, על אף מגן צפוני והצהרותיו של צה"ל כי כלל המנהרות נחשפו על ידי כוחות ההנדסה. אפשרות נוספת, שגם היא טרם נפסלה, היא כי המחבל חדר מהאוויר, באמצעות גלשן, או מהקרקע.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הרמטכ"ל הרצי הלוי |כל הפרטים על הפרשה הביטחונית החמורה 15 במרץ 2023. דובר צה"ל, אתר רשמי
הרמטכ"ל בהערכת מצב בעקבות הפרשה הביטחונית/אתר רשמי, דובר צה"ל

לאורך הגבול ישנם אזורים המהווים צירי הברחה עבור סמים, אמצעי לחימה ותמהונים שמעת לעת חודרים כדי לחפש עבודה בישראל, כולל רועי צאן שחוצים את הקו הכחול המהווה קו גבול דימיוני בין המדינות. שאלה נוספת שעולה היא משך השהייה הממושך של המחבל החמוש בישראל מתחת לאף של כל מערכת הביטחון.

מה הקשר בין הנהג למחבל?

בשלב הזה הערכה היא שהנהג אסף את המחבל באזור צומת מגידו ומשם הוביל אותו אל גבול לבנון. הנהג מצוי בחקירה ובשלב הזה בודקים האם ידע על כך שהוא מסיע מחבל חמוש הנושא חגורת נפץ.

הפיגוע בצומת מגידו: כל הפרטים על הפרשה הביטחונית החמורה 15 במרץ 2023. דובר צה"ל, אתר רשמי
סריקות באזור גבול לבנון אחרי פיצוץ המטען/אתר רשמי, דובר צה"ל

מדוע בחר המחבל בצומת מגידו?

עד כה לא ברור מדוע נבחר המיקום הזה לביצוע הפיגוע. ניתן להעריך כי האזור, שבעבר היה ידוע כאזור לפיגועי מחבלים מתאבדים במהלך האינתיפאדה השנייה, מוגדר מבחינת ארגוני הטרור כסמל גיאוגרפי להתנגדות נגד ישראל.

האם נשלל חשד למטענים נוספים שהונחו?

טרם. במערכת הביטחון עדיין מגששים באפלה כי המחבל נהרג מירי לוחמי הימ"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully